Forum > Färdiga produktioner
Tokai - I´m Heading To You
freddy:
Kul låt!
Funderar på om inte denna är lite låg för dig på verserna? Tror sången skulle komma till sin rätt mer om du höjde tonarten lite. Gitarrsolot tyckte jag var lite högt. Skar lite i mitt öra när jag lyssnade på hög volym.
Annars tycker jag detta var ett kul inslag på KR, inte hört något liknande tror jag.
Engelskan är väl helt ok, visst hör jag lite mindre småbrister men jag tycker absolut inte att det gör något. Det är överlag helt ok.
Tokai:
freddy
Tack för kommentaren och att du tycker låten är kul och lite ovanlig här på KR. Vill gärna testa lite olika genres, mest som en utmaning för mig själv. Många förväntar sig av mig att det är klassisk pop som gäller, och det är väl det jag är bäst på.
Vad gäller dina synpunkter är jag beredd att hålla med helt.
Sången är för låg i tonart. Gillar inte att höra mig själv i dom där låga tonerna, inte i den här typen av låt. Problemet är att sången har en ganska stor spännvid från vers till refr. Jag kan gå upp från G till A, men det blir ingen större skillnad. Bäst låter versen om jag sjunger i C, men då fixar jag inte att sjunga refr, går alldeles för högt.
Om jag nu inte ska sjunga i falsett. Har väl med åldern att göra.
Sen sologitarrerna. Ja dom blev plötsligt höga när jag sänkte dom andra stränginstrumenten, mandolinen och ukelelen. Det ena påverkar det andra. Man lär så länge man lever. Ska fixas.
Eddi:
BUMP
Det tog över ett år innan Tokai höjde rösten - tycker inte att ni ska missa det därav denna BUMP
En jäkligt fin låt Tokai
stajo:
Tänkte inte alls på att det inte var några trummor förutom lite rytm instrument, så det funkar alltså alldeles ypperligt.
Engelskan låter Tokai, personlig, äkta och en del av helheten och gör att jag känner mig trygg i att det är en Tokai-låt.
Nä den här var bra, kul att höra lite olika genrer.
/S
cykeln:
Ojdå detta var en oldie man inte hört
Rätt cool!
Du lär väl inte jobba mer med denna nu
men jag skulle vilja ha lite mindre instrument i verserna - kanske variera lite instrumentering
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida