Forum > Demolåtar

Cykeln - Jive my Head (v2)

<< < (2/6) > >>

Emulator:
Ofta säger man att gränsen mellan geni och galenskap är hårfin. tidigare bekrfätades det här ovan att du är galen.

Jag hävdar att det är helt fel. detta är fan genialiskt.

Ett mäktigt stycke, där maffiga mattor och trumsound blandas med hårda ljud och vackra durslingor. Påminner lite om folkmusik på sitt dumolliga angreppssätt.

Sången är verkligen helt perfekt lagd. underbart suggestiva melodier.

saknas en sak: skita ner fejkguran någe enormt. nu låter det "midi".

Detta fick mig verkligen inspirerad. helt underbart. man tröttnar aldrig. humor och allvar, himmel och helvete.

verkar som du fått utlopp för en hel del som behövde komma ut på något sätt.

en god medmusiker och forummedlem kommenterade min låt såhär:

FY FAN SÅ ONÖDIGT JÄVLA BRA

och det skulle jag vilja säga om detta. allt helt perfa, minus fejkguraljuden.

mer sånt här cykeln.

namedropping
80 tal osar det på ett underbart sätt. tankar går till billy idol, human league, lite front, lite soft cell, ultravox, art of noise.
/namedropping

Harmonica mike:
Hej stefan.
Här har du verkligen haft kul! Stycket lyser med en hel del finurlighter och man kastas mellan hopp och förtvivlan.Moll och dur i en salig blandning :)
På något sätt så känns det som en relations resa för mig.Typ som man kan uppleva i ett förhållande med sin äkta hälft.Lyssande inte så noga på texten.Men associerar till konflikter och uppbrott försoningar och nya uppbrott.Konstig början,det börjar så abrupt och slutar likadant - precis som en relation!

I början fattar man inte vad som händer,och inte i slutet heller..Man fastnar med skägget i brevlådan liksom.. :)
Om man inte har hittat en ny kärlek vill säga,för då är det andra tongångar som gäller :D

Snyggt lirat överlag,mixen är inte så mycket att säga nåt om - det låter bra.

Kul resa du bjöd på här.

Mvh
Micael

ÅsaS:
Kul!!
Jag skulle höja volymen om den spelades i radio. Tror faktiskt att den skulle gillas av många.
Udda och bra på en gång! Så mycket spänning. Man vet liksom inte vad som ska komma för det som kommer är oväntat.  :)

Dividend:
Länken funkar inte för mig?
Jag gillar ju galenskaper :)

mahan:
Tjou Velocipeden!

HAr ju lärt mig attb om det står Cykeln som kompositör så  kan man vänta sig nåt extra!
Och det stämmer  in på´detta alster åxå, hela 10 minutertid at fantasiförflyttas både hit o dit.
Vet ju inte hur jag ska komma med uppbyggande kritik här, du har ju allt redan uppbyggt, och snyggt.
Undras just vad mannen som skriker till nu o då  blir pinad med, läsa nåt gammalt Mahan-inlägg kanske? :P

Mycket teatraliskt, kunde ju nästan räcka till en akt i en rockopera. Sångutförandet får 5/5, verkligt mångsidigt!
Men usch vad den slutar illa och abrupt, mitt i en intressant fas med snygga stämmor "down your wicked ass / eyes" :D

Så det finns troligen 5 minuter till att vänta på, så lägg ut hela rasket, BRA! :)

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion