Kontrollrummet

Delta 1010 Pci ljudkort problem

gäst · 9 · 2056

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Burnin Sven

  • Gäst
.
« Senast ändrad: 26.10.2007, 02:14:49 by Burnin Sven »


olofd

  • Gäst
Köp hellre ett klokt usb elelr firewire ljudkort


Burnin Sven

  • Gäst
Jo i slutänden när och om jag bygger en vassare maskin så blir det förmodligen kanske ett RME 800 eller liknande, finns visst nåt vettigt för runt 5000 också som jag glömt namnet på. Det blir inget USB dock FW i så fall. Ville bara kolla om det skulle kunna gå att få igång det. Man tycker att det borde gå iom. att det bevisligen finns Pci platser på tex. en G4 eller G5 och även så drivar för Deltat till dom maskinerna men det verkar svårt så då tänkte jag om det kanske finns nån slags adapter. 


Utloggad tsmalmbe

pcie via ett magmachassi kanske?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Burnin Sven

  • Gäst
Det låter vulcanaktigt hehe vad är det för nåt?


Utloggad tsmalmbe

Det flyttar ut diit PCI-kort, och kopplas till datorn med PCIe.

Poängen var väl egentligen att du får ett bra FW ljudkort för den pengen som du kommer att bygga "workarounds" för...
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Burnin Sven

  • Gäst
OK då är jag med det innebär alltså att jag på det nya moderkort som jag eventuellt skaffar så sätter jag den här adaptern i PCIe sloten.


Utloggad tsmalmbe

Ja just det. Har kollat in dem på ebay, de rör sig kring 100€-150€ plus frakt. Det finns givetvis ingen garanti att det kommer att fungera dock.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Burnin Sven

  • Gäst
.
« Senast ändrad: 26.10.2007, 02:15:38 by Burnin Sven »