Genom ett par NHT 2.5i,moddade i filter med riktiga spolar,polypropylenkondingar,metallfilmsmotstånd,de har,orginal,en puckel i basen mellan 50-70hz
för att få ett lite ''tuffare'' ljud,det fanns en modifiering gjord av Ingvar Öhman,ett motsånd och en konding i serie med 8'' basen,då blir de raka i basen från 29hz och upp till runt 3khz ,där tar diskantelementet över,även det är moddat och kommer från storebror NHT3,Om man klipper bort den lilla ''dome'' som sitter framför elementet,så blir frekevensgången näst intill linjär en bit över 25khz,nu hör inte jag så högt längre.....de är felplacerade just nu,så inget under 50hz går fram här hos mej,men inne hos grannens lilltjej......där finns resten......

.
Underbara högtalare,de drivs av 2 st 80w Klass A slutsteg (The End MK3,uppställda till runt 1,5A tomgångsström,stooora kylflänsar blir det....),blir jäkligt varmt efter ett tag,slutstegen har dualmono nätdelar,seperata likriktare,kondingar och transformatorlindningar för + och -, i varje låda sitter 1st 800va +100va trafo,dubbla 50a bryggor+dubbla 25a bryggor,250,000uf till stora trafon,60,000uf till den lilla,dessa är avkopplade med stora 10uf polyprops på kortet för att minska rippel från de store RIFA kondingarna(jo jag har varit HIFINÖRD en gång i tiden...

) om jag drar ur kontakterna från väggen spelar dessa slusteg i minst 40 sekunder innan de börjar tystna........ Slår jag på dem samtidigt går nätsäkringen....... (10A) min sambo hatar dessa tingestar....