Kontrollrummet

OSX86

gäst · 68 · 15879

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att bygga ett osx86-system?

Ja
14 (60.9%)
Jo, det skall jag göra nästa gång jag byter dator.
0 (0%)
Nej, För krångligt
3 (13%)
Nej, Jag tjänar så bra pengar på min musik att jag vill hjälpa apple med sin vinst!
3 (13%)
Osx86?
3 (13%)
Dator?
0 (0%)

Antal personer som röstat: 19

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

olofd

  • Gäst
oansvarigt då det kräver förkunskap???

Har du svårt att fatta, det kräver ingen förkunskap.

Eller.. jo.. om du kallar förkunskap att öppna dvdluckan, lägga in en dvd och starta datorn.
Ni är ju helt sluta i skallen. Komemr med massa snack om att jag snackar BS när jag bara försöker hjälpa till..
Jag håller käften då.

och att det tar veckor???? installationen tog för mig 25 minuter... sen installerade jag Logic pro 7
och började spela in.. Folk är idioter, precis som sven som tror att man kan köra osx86 på all hårdvara.
Nej det kan man inte, men kan man läsa i en lista som finns på osx86 hemsidan och se om ens dator stödjs
eller inte så kan man ta reda på sånt, plus att 90% av all hårdvara stödjs idag.

Svarar inte på några fler frågor om OSX86 från och med nu.
Mikke och Sven har tydligen bestämt att Kontrollrummets medlemmar inte är tillräkligt smarta för det.

haha, patetiskt men sant.
« Senast ändrad: 09.10.2007, 15:12:11 by olofd »


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
oansvarigt då det kräver förkunskap???

Har du svårt att fatta, det kräver ingen förkunskap.

Eller.. jo.. om du kallar förkunskap att öppna dvdluckan, lägga in en dvd och starta datorn.
Ni är ju helt sluta i skallen. Komemr med massa snack om att jag snackar BS när jag bara försöker hjälpa till..
Jag håller käften då.

och att det tar veckor???? installationen tog för mig 25 minuter... sen installerade jag Logic pro 7
och började spela in.. Folk är idioter, precis som sven som tror att man kan köra osx86 på all hårdvara.
Nej det kan man inte, men kan man läsa i en lista som finns på osx86 hemsidan och se om ens dator stödjs
eller inte så kan man ta reda på sånt, plus att 90% av all hårdvara stödjs idag.

Svarar inte på några fler frågor om OSX86 från och med nu.
Mikke och Sven har tydligen bestämt att Kontrollrummets medlemmar inte är tillräkligt smarta för det.

haha, patetiskt men sant.

Foten i kläm?

/ Mikke


Utloggad tsmalmbe

Chill!

Nu vill jag att ni tar ett steg tillbaka i diskussionen.

Olof har INTE lovat någon techsupport, han endast öppnade dörren till detta. Det är upp till var och en att välja om man vill gå igenom den dörren eller inte. YMMV lär det heta, ifall man väljer att ta steget.

Sven är ingen idiot, bara för att han ventilerar sina upplevelser kring ämnet öppet i tråden (det är det man gör på forum).

Mikke och Sven har inte bestämt någonting, vad jag förstår. Och vad de än bestämmer, har bestämt, eller kommer att bestämma gäller det bara dem själva, inte Kontrollrummets medlemmar.

Jag däremot bestämmer att det var synd att denna diskussion spårade ur.

EDIT: Fixade omröstningen.
« Senast ändrad: 09.10.2007, 16:05:25 by tsmalmbe »
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Chill!

Nu vill jag att ni tar ett steg tillbaka i diskussionen.

Olof har INTE lovat någon techsupport, han endast öppnade dörren till detta. Det är upp till var och en att välja om man vill gå igenom den dörren eller inte. YMMV lär det heta, ifall man väljer att ta steget.

Sven är ingen idiot, bara för att han ventilerar sina upplevelser kring ämnet öppet i tråden (det är det man gör på forum).

Mikke och Sven har inte bestämt någonting, vad jag förstår. Och vad de än bestämmer, har bestämt, eller kommer att bestämma gäller det bara dem själva, inte Kontrollrummets medlemmar.

Jag däremot bestämmer att det var synd att denna diskussion spårade ur.


Jag använder Mac därför att det är enkelt o funkar. Det skär i hjärtat när nån vill testa OSX och hamnar i PC-träsket ( ;) ) av drivisar och hårdvara osv. Det är viktigt att framhäva att ska man ge sej på OSX86 så kan det kräva tålamod och envishet. Inte alla har Olofs fallenhet för teknik. Så är det bara.

chiiiil / Mikke


olofd

  • Gäst
sorry om jag gick hårt åt i sarkasmens värld.
Var verkligen inte meningen att gå i angrepp mot någon.

Men gör som man vill med osx86, det är som jag skrev i mitt första inlägg
ett billigt och bra alternativ och under min tida att undersöka saken har jag stött på
ett massivt försvara-apple-vad-det-än-gäller motstånd.

Nu vet ni iaf att JAG tycker detta kan göras av i principo vem som helst
och nu vet ni iaf att det är myt om dålig prestanda och ostabila system.
Det var det jag ville ha sagt.

För den som är mer instreserad av ämnet tycker jag ni skall vända er hit:
http://www.osx86project.org

//MVH Olof


DåligtGehör

  • Gäst
Jag röstade på /usr/local/blommor men jag missade det där med vaa? Jag gillar helt enkelt /usr/local det är bra för vissa saker. Kan vara bra även i osx86 om de inte har tiagit bort det förstås :unsure:


Utloggad tsmalmbe

Det var /usr/local/bin/blommor för att vara exakt (i exakt samma anda som Unix världens värsta virus, /usr/bin/laden). Nåja, nu har vi en omröstning som mäter åsikter propert, och diskussionen fortsätter kirng OSX86.

Bara jag får tid, skall jag ta mig an VMWare-varianten en gång till.
.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Det var /usr/local/bin/blommor för att vara exakt (i exakt samma anda som Unix världens värsta virus, /usr/bin/laden). Nåja, nu har vi en omröstning som mäter åsikter propert, och diskussionen fortsätter kirng OSX86.

Bara jag får tid, skall jag ta mig an VMWare-varianten en gång till.
.
Förklara, Skulle kraven på hårdvara skilja sej mot en ren OSX86 partition? Krävs inte samma huvudkort osv som om du skulle installera OSX direkt på? Kan man köra VMWare med osx på äldre PC's? / Mikke


Burnin Sven

  • Gäst
För helvete Göran. Hur mycket pengar har du lagt på detta? OSX86 är ju ett projekt som är helt beroende på hackers intresse. Den dan de får nåt annat att göra så står du där. Lägg ner. När Mr Jobs inte är bunden av avtal med Mr Gates så kommer Apple att släppa OSX fritt. Tills dess är det bättre att köra med Apple hårdvara. / Mikke
Det är lugnt Mikke en 600 hundring på ett nytt grafikkort som jag nog ändå var tvungen att köpa för fläkten på det gamla lät som en stenkross vid uppstart av datorn. Det är nog inte det som är problemet utan det är att det pratas om att det ska var så lätt och nu tänker jag inte på olofd som startat den här tråden för det tror jag nog säkert stämmer att om man bara fixar allt nytt och kostar på en slant och lägger sig på produkter som motsvarar det som sitter i en intelmac då funkar det nog. Nej det är den information som finns tillgänglig på nätet som lockar men som inte säger allt. Ett exempel är vadå patcha hur fan då det går väl inte om inte programmet startar eller? Eller man kanske menar att det får man fixa i efterhand typ starta upp Win XP ha mac HDn med installerat OS i en USB och gå in och redigera filer. Eller är det där första texten som kör som ser ut som nån slags autoexec från MS Dos nåt läge som man kan redigera och ändra eller lägga till och ta bort komandon vilken tangent trycker man på då så det stannar och hur går man upp eller ner i raderna i så fall. Ja fan det är bara två frågor och som då förmodligen inte ens har nån relevans överhuvudtaget men jag menar det är ju sånt som man måste veta. Nu står det ta hem det och det och så patchar du eller redigerar nåt kex eller vad det heter. Är det det här kernel eller vad det heter som man ska mecka med ja hur fan då i så fall. Är kernel som dosen i gamla windows eller är det en integrerad del av osx som redan finns i det man laddar hem. Ja hur länge ska jag hålla på  :D alltså när det är så här struligt att få igång det på en helt OK PC med någorlunda rätt grejor i då blir man ju minst sagt liiiiiiiiite tveksam till att lägga ut en 5 - 10 000 spänn. Och var finns programmet/den versionen som alla säger man måste ha för att det ska funka bäst jo tydligen på nån site som samarbetar med en porrsite iofs. runt 5 dollar för ett tredagars medlemskap på porrsiten som berättigar till ett längre (kanske livslångt) medlemskap på torrent siten är väl inte hela världen men vill jag ha porr så snackar jag väl med frugan :D . Det vore ju så jäkla lätt att skriva en utförlig beskrivning om hur man meckar med det här och om man kollar hur mycket som skrivits på den där sidan så blir det ju löjligt att man utelämnar det viktigaste typ hur exakt hur gör man när man ändrar det som måste ändras för att det ska funka. Det är som nån klubb för inbördes beundran och nobies som ställer frågor som anses för dumma och inte faller på läppen får en ganska omild behandling. Det är macbegrepp (förmodar jag i alla fall) hit och dit som man inte har en möjlighet att förstå va det överhuvudtaget handlar om om man inte är mac programmerare, ja osv. Har inte gett upp än jag är envis som fan så om inte annat så bara för den skull så ska det igång jävlar i det helt enkelt ingen jäkla apparat bestämmer över mig  :D . Men tillhandahåller man information som man gör på dom här sidorna som handlar om OSX86 som lovar så mycket men håller så lite (fråga bara i forumet så får du hjälp jo tjena finns ju för hundan inget program att ladda ner ens) och i stort sett bara är skitsnack då blir jag liiiite irriterad.
Göran


Burnin Sven

  • Gäst
Ja just glömde ju att säga eller rättare sagt förtydliga jag har alltså hårdvara som ska funka enligt listan där nämligen ett Asus P4P800 SE ska funka med Jas 10.4.8 och det grafikkortet som jag köpte ett PNY Geforce 6500 AGP likaså. Man skulle bara ta hem nån fix till det men det skulle i stort sett funka out of the box och sen när jag drar in 10.4.8 så står det där att fixen redan finns i det men det funkar inte ändå. Men ett steg framåt det är att nu startar datorn ibland till och med utan att jag har DVDn i :D dvs. direkt från HDn så har det inte alltid varit. Men sen efter lite gråskärm med äpplet och badbollen så blir det svart ja nästan bara iofs. men tangentbordet funkar inte så det är av knappen som gäller. Ja så är det.
Göran


DåligtGehör

  • Gäst
Kernel är enkelt utryckt den centrala delen i de flesta operativsystem. Runt kernel (kärnan) kan det finnas diverse nyttiga program (för t.ex. filkopiering m.m.) som så att säga även de ingår i operativsystemet. Kernel sköter kommunikationen mellan program och hårdvara, hanterar systemresurser såsom minne etc.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kernel_(computer_science)


Burnin Sven

  • Gäst
Tackar DG tänkte nog att det var nåt sånt hmm frågan är ju då hur och vad dom menar när dom pratar om senaste kernel om det är så att det går att uppdatera bara kernel i ett OS.
Göran


Utloggad tsmalmbe

Förklara, Skulle kraven på hårdvara skilja sej mot en ren OSX86 partition? Krävs inte samma huvudkort osv som om du skulle installera OSX direkt på? Kan man köra VMWare med osx på äldre PC's? / Mikke

Ja och nej. En hel del är ju virtualiserat. Inklusive grafikdrivers etc. Men jag är ingen expert på VMW och OSX86 ännu. Allmänt så fungerar ju VMWare galant i ur och skur, men det visste vi ju redan.

http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Vmware_how_to
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


DåligtGehör

  • Gäst
Tackar DG tänkte nog att det var nåt sånt hmm frågan är ju då hur och vad dom menar när dom pratar om senaste kernel om det är så att det går att uppdatera bara kernel i ett OS.
Göran

Jodå det går. Kärnan kan ha blivit förbättrad på något sätt, täppt till säkerhetshål osv utan att alla kringprogrammen har utvecklats. Kärnan är ju i sig en programvara fast av en speciell typ. Kärnan kan förändras innanför sitt interface (grännsitt) för kommunikation med omgivande programvara. Vilket innebär att systemanropen som program gör till kärnan inte förändras och därmed fungerar det fortfarande med program skrivna innan kärnan uppdaterades.


Utloggad tsmalmbe

I Unix-världen (OSX=FreeBSD) är det lätt att uppdatera det man vill. Så visst kan man uppdatera Kerneln. Själv uppdaterar jag alltid en massa tjafs (=annat än kerneln) med jämna mellanrum, och är väldigt försiktig med kerneluppdateringar. Men ibland skall också den uppdateras. Då håller man andan. Största uppdateringspropblemet är dock alltid libc, i alla Unix-system... Den dagen, den sorgen!


.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Burnin Sven

  • Gäst
Ok men man kan förutsätta att i det som jag laddat hem så finns det en fungerande kernel då eller? Nu är bara frågan hur byter man ut/lägger till eller redigerar nåt i ett os som man inte får igång men som går att installera? Så vitt jag begriper så måste det ju då ske genom att man installerar det på en HD och sen öppnar man den i tex en pc och går in och gör de ändringar som behövs eller? Iofs. så kommer det hem som en zipfil men det verkar inte vara komprimerat ändå så man kan väl göra det direkt. Det är ju just den här typen av info som inte finns där på ett tydligt och lätt tillgängligt sätt, om man inte vill läsa igenom alla tusentals trådar förståss för då ligger det ju säkert där nånstans. Nåja det löser sig nog vi får la borra oss in till själva kärnan i äpplet och ta ut masken hehe.
Göran


Utloggad tsmalmbe

Ett unixoperativsystem kan man starta på flere sätt. I varje sätt måste kerneln fungera, det är givet. Men ett unix-system kan vara fullt operabelt fastän inte det grafiska gränssnittet fungerar. Då man uppdaterar kerneln, brukar man köra upp OSet i sk. single-user mode, utan X (grafiska gränssnittet), och göra uppdateringar.

Anyway, jag tror att det är fråga om en liten kernel, alltså så att bara det allra nödvändigaste finns inkompilerat i den. Resten är externa bibliotek. Så att säga att ett OS kommer med en "icke-fungerande kernel" är säkert att ta i. Den fungerar nog. Och att komma in i single-user mode går med äppel-s eller windows-s genast du systemet bootar. Kommer du så långt, kommer du redan åt alla loggar (dmesg, /var/log/messages,..), i vilka det säkert står varför systemet inte startar.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Burnin Sven

  • Gäst
Tackar TS ska kolla om jag reder ut att ta mig in i single user mode. Laddade hem en uppgradering till 10.4.9 hittade den efter ett jäkla letande får ett intryck av att nätet kanske håller på att dras åt en aning för nedladdning av dom här torrentsen.
Göran


Burnin Sven

  • Gäst
Här hittade jag äntligen vad kext är och på ett ungefär hur det går till att mecka med. Det är ju sån här info som är nödvändig och borde fronta som Absolut nr 1 på en sån här sida om man inte vet nåt om det här från början vilket ganska många inte gör om man kollar i trådarna. Jag menar ganska många av oss utlänningar som inte har engelska som modersmål blir ju givetvis trötta i pallet av att sitta och leta och är man riktigt kass på engelska så blir det ju ett helvete om man är sugen på det här. Jag klarar mig ganska bra skriver och läser någorlunda flytande men inte när det gäller hightech snacket (om saker jag aldrig förr hört talas om) i såna här trådar. Jag kan tänka mig att om man kommer från nåt land där man inte ens har engelska på schemat i skolan men man ändå lyckats lära sig lite på egen hand så kan det vara kört, ska inte dom få vara med då eller?
Nåväl här nedan står lite kryptiska grejor man tydligen måste ha koll på om det händelsevis skulle strula med nåt typ ljud, nätverk etc.
Göran
http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Hardware_.kext_Patching_List


DåligtGehör

  • Gäst
Jo det är väldigt bra om man orkar dela med sig av sådan info. Alla tänker nog inte på det (eller råkar kanske inte ens ut för samma problem) man gjorde bara de här sakerna pga att man hittade lite info. Att någon annan skall uppfinna hjulet igen glöms nog ofta bort. Mycket tid blir det när man inte kan hjälpa varann.

Förslag : Om du har tid och lust en Sven-blog om där du skriver om problem och upptäckter med osx86. Ja framför allt sådant som kan hjälpa andra framåt. Ibland kan det ju vara så enkelt som en länk.


Burnin Sven

  • Gäst
Jo det är väldigt bra om man orkar dela med sig av sådan info. Alla tänker nog inte på det (eller råkar kanske inte ens ut för samma problem) man gjorde bara de här sakerna pga att man hittade lite info. Att någon annan skall uppfinna hjulet igen glöms nog ofta bort. Mycket tid blir det när man inte kan hjälpa varann.

Förslag : Om du har tid och lust en Sven-blog om där du skriver om problem och upptäckter med osx86. Ja framför allt sådant som kan hjälpa andra framåt. Ibland kan det ju vara så enkelt som en länk.

Tjena DG ska försöka dela med mig så mycket som jag bara kan men en blogg tar för mycket tid bara. men jag kommer att rapportera löpande här och sen när det rullar så ska jag försöka skriva detaljerat vad jag kom på som gjorde att man slipper uppfinna hjulet igen eller lägga stålar på ny hårdvara om man bara vill testa på osx86 lite först.
Göran


Burnin Sven

  • Gäst
Hmm man kan ju gissa vad jag skriver detta pa for dator hehe  kommer igen med lite info.


olofd

  • Gäst
Se där.. bra jobbat!

Lätt som en plätt, precis som jag sa!

Grattis till din nya Hackintosh!

//Olof


Burnin Sven

  • Gäst
Tjena Olof tackar ska du ha, det var faktiskt inte så lätt att komma fram till lösningen så det hoppade igång men själva lösningen var ganska lätt bara man kom på den. Ska försöka redogöra här för hur och vad jag har gjort har inte tid just nu men senare framåt kvällen så kör jag förhoppningsvis igång. Frugans pappa har hamnat på sjukan efter en mindre stroke så vi ska in och besöka honom nu i eftermiddag men sen om det blir lite lugnt så ska jag försöka skriva lite om vad som hänt med hackmaceriet. Så här lite kort kan jag säga att den verkar tuffa på i ungefär samma fart som i PC läget och det mesta verkar funka utom just PCI och mitt Delta 1010, den vill stänga av sig oxå efter ett tags inaktivitet men det förmodar jag är ett inställnings relaterat problem. Har inga ån o än o ön o sånt så detta skrivs på äkta vara.
Göran


olofd

  • Gäst
Det ultimata OSX86 systemet.
Skall funka till 110% och vara lika enkelt att isntallera osx på som en vanlig mac.
Prestandan i denna burk om man klokar processorn så spöar den 8-core 3.0ghz macpro utan problem.

Mainboard : Gigabyte GA-P35-DS3R
Processor : Intel Quad Core 6600 with Thermalright ultra
RAM : Whatever flotes your boat, but we recommend PC6400 + 2gb memory.
Graphic card : 7950GT 256mb (Almost as fast as 8800GTS 320mb and DX10 games won't become a standard in a while so it's useless to get a DX10 card now when they might get slow once the DX10 games are out)
Harddrive : 500GB Western Digital AAKS   (BUY AAKS, BEST DISKS FOR HFS+)
DVD-writer : Some random black SATA burner
Case : Antec Sonata III with a 500W PSU and it's supposed to be very quiet
Monitor : Hewlet Packard W2007 20" 1680x1050 with intergrated speakers and it got Brightview


Utloggad flintan

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 373
    • Visa profil
Någon som testat att installera Leopard 10.5?

Verkar ju ha blivit ännu enklare: http://tgrounds.blogspot.com/2008/03/osx-leopard-1051-on-pc.html
http://soundcloud.com/samsas-violin


Utloggad flintan

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 373
    • Visa profil
Hmmm. Enligt vad jag förstår av de listor på kompatibel hårdvara som finns så ska våran studio pc kunna funka med OSX86. Iallafall moderkort, processor och grafikkort.

Ska tamesjutton testa det här. Vi ska ändå installera om datorn nu i dagarna. Det värsta som kan hända är väl att man får spendera en kväll på att mecka med installationer och sen installera om XP, eller så fungerar det.  :ph34r:
http://soundcloud.com/samsas-violin


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
mm, detta verkar ju spännande !
förut har ju dessa hackintosh vart rätt instabila, om de löst det problemet så är det ju kalas :)
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
fanken david, kör du oxo på nånburk?

blir faktiskt rikigt sugen när man läser!
« Senast ändrad: 24.06.2008, 18:22:08 by Emulator »
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Aettan

  • Gäst
Jo det är bara att köpa Leo och köra igång för det funkar bra, det är ju inte lagligt och om det blir nån ändring det får framtiden utvisa. Men jag hoppas att Apple ändrar sig för det här är en fantastisk chans att få en ganska kraftfull mac clone till ett mycket bra pris.

När jag har lekt med det här så har jag till och med lyckats installera Retail Leo 10.5.3 på mitt gamla P4P800se moderkort med P4 3Ghz processor.

Men det går alltså inte bara att slänga i OSX installationsDVDn och köra det är lite trixigare dessvärre.

Man ska nog komma ihåg att det inte är lagligt i alla fall inte i Sverige så man ska nog betona att det är lek och framför allt köpa OSet av Apple.

Jag köpte Leo till min mac och passade på att leka loss på min gamla P4a och min nya q6600 quad core. Den senare funkade riktigt bra fick helt klart jämförbara resultat i benchmarktester för multicore i Logic Pro 8.

Jag vill verkligen inte propagera för pirat men det går så pass bra nu så förr eller senare känns det som en naturlig utveckling att Apple med sitt fenomenala OSX börjar att konkurrera på riktigt med mr Gates. Fram till dess ja då får vi väl leka lite men försöka hålla oss till lagen efter bästa förmåga. Men det är surt  :D




Utloggad bakke

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 392
    • Visa profil
    • www.johanbakke.com
Går det att köpa Leopard utan att ha en Mac?

Jag är sugen på att installera OSX på studioburken och testa hur bra det funkar, jag vill köra Logic men jag har inte råd att köpa en Mac just nu så det här skulle vara ett riktigt bra alternativ.
http://www.johanbakke.com
http://www.platinamusic.se


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Går det att köpa Leopard utan att ha en Mac?

Jag är sugen på att installera OSX på studioburken och testa hur bra det funkar, jag vill köra Logic men jag har inte råd att köpa en Mac just nu så det här skulle vara ett riktigt bra alternativ.

det är bara att köpa Leopard, de gör inga bakgrundsundersökningar på om du är registrerad macägare   ^_^ ^_^
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Aettan

  • Gäst
Jag förstår din situation för det är dyrt att köpa även en quadcore Mac Pro men vad säger kunderna om du kör hackat i studion? Och föresten Logic i sig själv går ju på nästan 5000 spänn och OSet runt 1200 och ska du få nån fart/kapacitet som någorlunda motsvarar en modern enprocessors quadcore Mac så bör du minst ha en quadcore q6600 processor och ett moderkort som fixar runt 8 gig minne.