Forum > Färdiga produktioner
Karl&Clemens - The Picture
karl:
tnx Johan...glad att du tycker om den..Police :unsure: vet inte vad du hör :unsure: men får du dom vibes:en så får du det och Police gillar jag ;)
Tack Leif för fina ord och kul att du gillar / karl
Tokai:
Vad min kritik belanger så är "öspartiet" mindre påträngande. Bra.
Lyssnar nu igen på låten och vill lägga till lite reflektioner. Jag gillar verkligen det som låter som indiska instrument, låter som tablas, och de grodliknande syntljuden i början av låten plus nåt flöjtliknande, bra kontrast. Flöjten hör jag lite svagt senare i låten men var tog grodan vägen? Har väl bara missat den.
Detta stycke framstår mer och mer som bland de bäst producerade låtarna på KR, enligt mitt tycke.
Ett minus: fadeouten. Ska det vara fade out ska den vara längre, eller i annat fall mjukare.
Det ska va en mjuk kurva ner till noll. Börjar det bra ska det sluta bra, det är min filosofi.
Plinka:
Härligt! Otroligt snyggt allting! Snygga körer. :D
Clemens:
--- Citat från: Tokai skrivet 01.07.2008, 20:44:42 ---Vad min kritik belanger så är "öspartiet" mindre påträngande. Bra.
Lyssnar nu igen på låten och vill lägga till lite reflektioner. Jag gillar verkligen det som låter som indiska instrument, låter som tablas, och de grodliknande syntljuden i början av låten plus nåt flöjtliknande, bra kontrast. Flöjten hör jag lite svagt senare i låten men var tog grodan vägen? Har väl bara missat den.
Detta stycke framstår mer och mer som bland de bäst producerade låtarna på KR, enligt mitt tycke.
Ett minus: fadeouten. Ska det vara fade out ska den vara längre, eller i annat fall mjukare.
Det ska va en mjuk kurva ner till noll. Börjar det bra ska det sluta bra, det är min filosofi.
--- Slut citat ---
Hej Tokai!
Kul att du gillar...fadeouten ja..kan säkert göras snyggare, eller också ett "riktigt" slut... får vara så tillsvidare..kanske orkar göra om senare :) Verkligen skoj att du gillar själva "prodden", har mer och mer börjat gilla den biten men kräver ju en hel del om man skall gå i mål, både tid och energi, men värt besväret i slutändan dock..Många av synthljuden och looparna kommer från Spectrasonics nya "Omnisphere" som dyker upp i september tror jag..Tnx!
Clemens:
--- Citat från: Plinka skrivet 02.07.2008, 02:01:33 ---Härligt! Otroligt snyggt allting! Snygga körer. :D
--- Slut citat ---
Tack! fina ord från en galen konstnär! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida