Forum > Demolåtar
Halvfärdig dopsång för tvillingar
egghuvud:
Jag tror att du skulle vinna på att höja den ett eller ett halvt tonsteg. Det är på gränsen där i början när du går djupt ner. Annars sjunger du som vanligt vackert.
Skulle det vara jag så skulle jag hålla arrangemanget ganska enkelt. Kanske försöka jobba lite mer med pianoharmonierna som ibland är lite styltiga. Möjligen en stråke eller en flöjt, kanske lite kontrabas . Mycket mer behövs inte. Något mellanspel på ett par takter skulle kunna ge en dramaturgisk effekt innan tonhöjningen.
Man får passa sig för att förlora autencitet med en sån här låt. Fläska på med feta reverb, trummor och en distad gitarr och plötsligt är det bara äckligt så håll det simpelt.
:)
ÅsaS:
Tack! Bra tankar du har tycker jag.
Jag ska göra en ny inspelning av pianot och nu med "pedal" (heter säkert nåt finare men vad vet jag) :)
Så då ska jag fila lite på själva pianospelandet och kanske få till nåt mellanspel.
Tack för tipsen!
ÅsaS
Rattlesnake:
Du har en annorlunda sångröst, påminner lite om Rebecca Törnqvist tycker jag. Du får en annan klang när du går ner i låga registret - intressant. Texten är lite för mycket smör för mig.
Låten är luftig och trevlig med ett sparsmakat men ändå intressant arr. Stämsången på slutet är riktigt skön. Ska man klaga på något så är det basen som låter lite ostämd, dåligt intonerad eller vad det kan vara.
Hoppas vi får höra mer musik ifrån dig!
ÅsaS:
Rattlesnake: Tack! Alltid kul att var intressant! :D Ja jag vet att jag har olika röstlägen för låga resp ljusa partier och tycker själv att det är irriterande, men det kanske är intressant istället! Hah! Så bra!
Emulator:
hrm. länken i första inlägg funkar ej ?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida