Forum > Demolåtar

Halvfärdig dopsång för tvillingar

<< < (7/11) > >>

Dividend:

--- Citat från: ÅsaS skrivet 27.06.2008, 16:22:32 ---Dividend: Man tackar!  :D Växte flera meter! Vilket kan behövas då jag bara är 158 cm kort!

Ja, vad sjunger jag? Allt tror jag. Det som jag har sjungit mest offentligt är ju då typiska bröllopssånger och dopsånger. Även psalmer och en del gospel.

--- Slut citat ---

Jag undrade för rösten påminde om nån jag hört tidigare. Gospel! :) DEt har jag aldrig förstått mig på  :D , men sägs höja humöret en hel del hos utövarna...

--- Citera ---Hemma vid mitt gamla hederliga piano har jag nog en bredare repertoar, då kan det bli allt ifrån visor som Rönnerdahl till hårdrocksballader. Och i bilen blir det även lite vanlig hårdrock ibland.
Men nu när jag sitter här o skriver så känner jag att det är nog mest lugna låtar. Det har nog blivit så bara.
Jag är eg första sopran och därmed väldigt ljus, men tycker själv att jag trivs med min röst även i de låga partierna, som i verserna på dopsången.

--- Slut citat ---

Ja, det låter bra när du går ner på alt.

--- Citera ---Öh har jag svarat på frågan egentligen? Eller hur menade du?  :)
Eller varför undrar du? Nyfiken, nyfiken!!

--- Slut citat ---

Haha. Jag skrev bara vad jag tänkte. Sångerska -> har jag nåt som passar? :D

/Per

ÅsaS:
Jaha! Vad kul!  :D
Jag blev så nyfiken sååååå!! Ha ha.

Dividend:
:)

Pejling av läge. Om du skulle vara intresserad av att sjunga som sopran (kanske i duett med alt?) till nykomponerat klassiskt stycke av barocktyp (Liknar väl i svårighetsgrad att sjunga psalmer komponerade av bach.) Alltså utan att låta Bach, men drag av den tiden.. Hade gärna satt Marrruschka på första halvan av denna låt också :D , men då måste jag flytta på ett instrument som är bärande i första halvan. Lättare med sopran ovanpå, och SEN öppna upp på andra halvan. Om hon vill duettera :)

Texten lär bli på engelska och avhandla sekulära ting.

/Per

Marruschkka:
*s*...måste säja att jag uppskattar det här initiativet, vore rå-kul med en duett:-D

Tack Divi för dina konstruktiva lösningar :P

ÅsaS: Vore jätteskoj ju:-D

I'm in!

/Marr

Marruschkka:
F.ö gillar jag din sång :P

/Marr

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion