Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Goda vänner
jay thomas:
Schysst Max! :)
Härlig ungdomskänsla där inga hinder låg i vägen för något. ;)
Nästan afrikanskt, inte riktigt framme men icke desto mindre en härlig sommarlåt! Tummen upp, hela vägen!
MaxB:
Nu har jag i min iver att hitta till Afrika lagt helt nya gitarrer och många blev det...
Är det en ny sommarplåga eller bara plåga?
equality:
Kul och glad låt! Maffigt komp och jag gillar pauseringarna. Lekfullt och glatt och man blir glad själv. :)
MaxB:
Jag tyckte version 2 var för stökig med massor av gitarrer som ville ha utrymme. Nu har jag klippt bort en hel del så att det inte är så trångt. Men i laptopens högtalare hör jag ingen bas alls. Hmm märkligt. Hörs basen?
Harmonica mike:
Tjena Maxen.
Japp basen går fram bra hos mig.Kollar i lurarna,låter fint där också.Men jag är inte riktigt nöjd med gurorna,det känns lite otajt på några ställen.Kanske minska ned på panoreringen för att få en mera hopfogad ljudbild? Alternativt spela om dom.Testa att panna dom 70-40 samt 40-70 först,så att dom går in lite i varandra.Så brukar jag göra då jag har nåt som sliter lite i takten.Pannar man 100 åt båda håll så måste det vara snor tight lirat,minsta "fel" hörs direkt.
Några baskagge slag möter inte basen riktigt tight..petitesser,så här kan det låta live.
Sången bra balanserad nu i mixen,finns inte så mycket mer att säga.Allt låter bra nivå mässigt.
På något sätt så gillar jag denna låt trots att det inte är min genre,mycke glädje i lir sång och text.Lite små puts så har du den Max.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida