Forum > Demolåtar

JT - Est till E.S.T.

<< < (2/7) > >>

jay thomas:
Tjo Iken! Jättegärna, du har PM!

Har sänkt lite enligt ditt önskemål.

Tack för lyssning, feedback och erbjudande!  :)

freddy:
Yo Jay!

Pianot tar över allt i denna version, ner ner ner...
Jag skulle nog även försöka hitta någon melodislinga eller så som var ganska enkel och återkommande. Nu känns det lite som att det bara rullar på och man minns inte mycket efteråt. Svårt att få en känsla för vad som är vad. Så jag efterlyser ett starkare tema, EST hade fullt med schysta melodiska teman. 

Fint att hedra Esbjörn dock. Har faktiskt gått i samma tankar.

jay thomas:

--- Citat från: freddy skrivet 23.06.2008, 11:09:31 ---Yo Jay!

Pianot tar över allt i denna version, ner ner ner...
Jag skulle nog även försöka hitta någon melodislinga eller så som var ganska enkel och återkommande. Nu känns det lite som att det bara rullar på och man minns inte mycket efteråt. Svårt att få en känsla för vad som är vad. Så jag efterlyser ett starkare tema, EST hade fullt med schysta melodiska teman. 

Fint att hedra Esbjörn dock. Har faktiskt gått i samma tankar.

--- Slut citat ---

Tack freddy!  :)

Det finns en ny version på G med nedtonat piano som kommer att ligga till grund för Ikens bas. Bra tips med temat. Nu lirade Esbjörn några 1000 divisioner före mig som pianist men visst borde det finnas ett tema. Ska sätta mig någon kväll och se om jag kan hitta ett meloditema då det faktiskt finns ett, om en "diskret", återkommande komptema.

Tack än en gång för konstruktiv feedback!  :)

IKEN:
Måste nog lägga om basen,vid lyssning nu på morgonen hör jag att jag är ute och seglar på vissa partier..........verkligen... ... :blink:
svårt som fan att lira bandlöst....... MEN FAAN VILKEN UTMANING...... ;) :lol:
Detta kan bli så jävla bra JT!!!! :wub:

jay thomas:

--- Citat från: IKEN skrivet 23.06.2008, 19:04:21 ---Måste nog lägga om basen,vid lyssning nu på morgonen hör jag att jag är ute och seglar på vissa partier..........verkligen... ... :blink:
svårt som fan att lira bandlöst....... MEN FAAN VILKEN UTMANING...... ;) :lol:
Detta kan bli så jävla bra JT!!!! :wub:

--- Slut citat ---

Yo Iken, det är lugnt! Tror också på att det kan bli riktigt bra, tack för stödet!  :)

BTW, det gungade lite "lätt" på havet men sillen stannade kvar i maggen...  ;)

Wernborg, förresten, du är välkommen att lägga en gitarräka om du vill.  ;) Förra gången blev det ju kalas!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion