Kanske lite dramatisk rubrik,men så här är det:
Står i begrepp att köpa nytt ljudkort.Jag vet vad jag behöver,men inte vad jag får då min tekniska utbildning inte riktigt motsvara det utbud som finns..Jag beskriver vad jag har för funktioner idag, jag vill att mitt nya kort åtminstone klarar det - plus lite till givetvis..
Budget: 4-6000:- 5 lakan skulle vara trevligt..då kan jag slänga en tusing på en rysar wirre

Jag har aktiva mointorer,så kortet måste ha volym reglage,samt inkopplings möjligheter för det.
Minst 4 ingångar för gura,andra instrument,sång,samt fantom matning på en eller 2 kanaler.
Midi möjligheter.
Firewire.
Hörlurs uttag,gärna 2 utgångar med separata reglage.Funkar också med ett uttag.
Möjlighet att koppla in externa effekter,eller interna om kortet klarar det..
Dsp kraft ska visst vara bra,men jag vet inte vad det är?
Nu kanske mina frågor är banala,men då jag inte vet om det ens går att styra mina monitorer från kortet,jag kör via en mackie mixer idag och pci kort, så kanske ni förstår vilken teknik nivå jag befinner mig på..
Så från att ha ropat hjälp,så ber jag nu på mina bara knän - lotsa mig fram till nåt vettigt.
Claes tipsade mig om ett kort för 3595:- i en annan tråd(Tack för det Claes),men då jag inte vet om det löser mina funderingar ovan,så törs jag inte köpa det..
Mvh
Harmonica mike