Kontrollrummet

Sångare/sångerska sökes för projekt (helst i gbg)....

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
Hej,
Söker med ljus  & lykta efter en sångare/sångerska till mitt soloprojekt att samarbeta med .. För att i första hand lägga sång på mina låtar... Men även för fortsatt samarbete...


Låtarna är väldigt blandade i stil, allt från rock-ballader till snabbare/tyngre låtar (rock/hårdrock i grund o botten mao). Dock inget skrik&skrän och slå på instrumenten musik öht, utan väldigt melodiskt...

Gillar att experimentera, genom att blanda in andra musikstilar... därför är det inget krav att du måste sjunga som en pudelrockare... Kan vara häftigt att blanda hårdare/snabbare musik med tex Pop-sång.
Det är dock en fördel om du kan ta i, eller förändra din röst så att det inte låter för enformigt.

Jag är i grund och botten solo-gitarrist och har spelat i ca 15-17 år.
Har en ministudio hemma där jag komponerar & producerar allting, det finns sångbås/sångrum och möjligheter för sångpålägg, trummor m.m


Om du bor i Götet så är det guld värt då vi kan komponera ihop... om inte så kan vi samarbeta över nätet, jag kör i Cubase (SX3)

Kontakta mig via hobbe_h@hotmail.com, skriv en kort info om dig själv och dina musikaliska prefrenser samt vad du vill, skicka gärna med ett röstprov... 
MvH/Hobbe
« Senast ändrad: 18.04.2008, 11:05:47 by HMP »
Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!


Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
*bumpbump*
Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!