Forum > Färdiga produktioner
Karl - Oh no no
cykeln:
Verkligen en fin låt
Det drar lite åt irländskt med en smula P. Simon i " oh no,no It´s hard to ..
Bra ljud egentligen men bas bordunen överröstar de övriga instrumenten - sänk den gärna
Fin git, bra sång
Vilket melodisinne du har!
flabb:
Börjar med 'gnället', jag tyckte mindre om stråkkontran, kanske sänka lite och centrera, sen skulle låten ha slutat stilla där typ trummorna+skramlet kom in :P - smaken är som baken :rolleyes:
Dock, verkligt fin låt, sång, gitarrspel osv, bra jobbat :)
Kornstad:
Hej Karl,
Riktigt skön låt man serveras såhär innan det är dags att krascha ned i kudden!
Höll på att hoppa av stolen i början dock då den startar så tvärt och låg på så väldigt mycket högre volym än tidigare alster jag lyssnat på. Men sjönk snabbt ned i stolen igen och njöt "nästan" till fullo.
Det är alldeles för mycket låg bas i mixen och din sång krockar med basen i frekvens på en av de toner där du ligger som mest i sången, vilket fick mina monitorer att nästan skorra och det var inte alls skönt att lyssna på ngn högre volym.
Bortsett från det är det en guldlåt med mycket skön känsla. :)
/ Kornstad
Eddi:
Håller med om bastjofräsen i höger öra för hög och för höger kanske. Intro saknas och det är för högt ljud i början - kanske kan du lgga till ett intro? Trumtjosan i slutet känns helt omotiverat.
Nu till det positiva: Bra låt bra gitarrspel och framförallt bra röster - får lite Gabrielvibbar bl.a.
Lite mer pill så har du en kononlåt.
Eko
mahan:
Tjou Karl!
Den stora basen som nu ligger överpanorerad måste du göra nåt åt,
det första jag tänker på när låten drar igång är .. vem startar en V8 på bakgården.
Föreslår att du testar med att byta ut den mot vanlig ståbas och centrera den.
Sen trummorna vid 1:54, för mycket bjällerklang, o skrammel, tror låten mår bättr e utan dom.
Intron känns nu lite så att den hoppar på när man startar spelaren,
kunde mjukas upp med en eller två takter ackelir innan sången startar.
Tog det där "beska" till först, plussidan vinner med god marginal!
Snyggt arr och framförallt snyggt sjunget som bara Karl kan.
Ackeliret gillas åxå, så bara du fixar "stora murret" och trummorna så kommer låten upp på högre höjder! :)
Tillsvidare blir det 3/5 av mig!
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida