Kontrollrummet

James T Kirk - Star Trick

gäst · 9 · 2182

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jay thomas

  • Gäst
Spock och Captain Kirk fastnar i en Maelstrom och upplever en hallucigen och ångestfylld tillvaro som slutar i....

LÅTNAMN: Star Trick
ARTIST/GRUPP: James T Kirk
GENRE: Filmscore
LÅTLÄNGD: 5.43
KOMPOSITÖR: Jay Thomas
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3 


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Har ju inte sett Star Trek men kan tänka mig... Star Trip liksom? Annorlunda och speciell låt som nog kräver att man försätter sig i rätt spooky mood som inte vill infinna sig så här vid lunchtid. Grodorkestern gillar jag.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


jay thomas

  • Gäst
Har ju inte sett Star Trek men kan tänka mig... Star Trip liksom? Annorlunda och speciell låt som nog kräver att man försätter sig i rätt spooky mood som inte vill infinna sig så här vid lunchtid. Grodorkestern gillar jag.

 :D

Grodor och ankor kan bli mitt nya adelsmärke...  ;)

Tack för lyssning och åsikter!  :)


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Lyssnat men jag känner nog tyvärr att jag inte kan en rättvis kommentar om detta... bakgrundsambience till en film? Svårt.


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Gillade också grodorkestern  :lol:
Mja, vad skall man säga, sitter och funderar på när man skall lyssna på något sånt här? Ja kanske som filmmusik..
Hmm, mja jo.. :)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ja, alltså, man kan ju inte kommentera så enkelt här...

Med sådan här musik gör man det svårt för sig för att det är inte lätt att komma med konstruktiv kritik, samtidigt som man gör det lätt för sig i o med att alla kommer skriva att det är skönt meditativt och väl utfört :D

detta skulle du bolla vidare till ynot att ha bakom någon av hans utställningar av tavlor. där skulle det passa jättebra, lite installation över det.

musiken då?

Skönt meditativt och väl utfört :lol:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


jay thomas

  • Gäst
Lyssnat men jag känner nog tyvärr att jag inte kan en rättvis kommentar om detta... bakgrundsambience till en film? Svårt.

Du har nog alldeles rätt i att den inte står på egna fötter, utan behöver en filmsnutt för att bli "komplett".

Tack lyssning och återkoppling!  :)

Gillade också grodorkestern  :lol:
Mja, vad skall man säga, sitter och funderar på när man skall lyssna på något sånt här? Ja kanske som filmmusik..
Hmm, mja jo.. :)


Grodorkestern, hmm får börja använda munskölj för att rensa rösten...  :D

Filmmusik, absolut som ovan nämnts.

Tack för lyssning och återkoppling!  :)

ja, alltså, man kan ju inte kommentera så enkelt här...

Med sådan här musik gör man det svårt för sig för att det är inte lätt att komma med konstruktiv kritik, samtidigt som man gör det lätt för sig i o med att alla kommer skriva att det är skönt meditativt och väl utfört :D

detta skulle du bolla vidare till ynot att ha bakom någon av hans utställningar av tavlor. där skulle det passa jättebra, lite installation över det.

musiken då?

Skönt meditativt och väl utfört :lol:

Installationsmusik var jag inne på ett tag. Dock förekommer inte alltför många 60-tals liknande happenings längre i Stockholm. På dessa kunde nog både det ena och det andra höras när det visades psykedeliska mönster på väggarna.  ;)

Tack för lyssning och feedback!  :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Quack!

Quack-quack?

Far out Jay Thomas!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Hah vad kul!   Råkade trycka igån denna samtidigt som EMU: Fertilizer gick igång.
Blev ju riktigt coolt.    :)
Me, Myself & I