Kontrollrummet

Dator

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
HEj på er


Jag ska inom en månad köpa en ny dator för att göra musik på.
Hur ska jag tänka, det finns ju färdiga lösningar, Frost etc. betalar man för märket eller är det bättre än att bygga själv.
Jag har i dag aldrig byggt i hop en dator själv, så jag vet inte hur man gör det.
Sedan för att få en schysst dator, hur mycket ska man lägga? Vad får man för 10-15 tusen.
Jag har tänkt mig en PC.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Frost sägs ju funka jättefint.

Annars får du väldigt mycket dator för 10-15 om du köper en dell eller hp... support och grejjor. Att bygga själv känns enligt mig inte sådär jättelockande...

Går säkert att optimera hit och dit, men köper du en snabb burk med quadcore och 4 Gb minne så räcker det till en oherrans massa ljudbruk :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Frost sägs ju funka jättefint.

Annars får du väldigt mycket dator för 10-15 om du köper en dell eller hp... support och grejjor. Att bygga själv känns enligt mig inte sådär jättelockande...

Går säkert att optimera hit och dit, men köper du en snabb burk med quadcore och 4 Gb minne så räcker det till en oherrans massa ljudbruk :)

Jag ska ha datorn till att spela musik på inget spel, inget internet....mac? kanske blir dyrare...
F-tech?


Utloggad tsmalmbe

satsa på tysta komponenter. Märkesvara har tendens att vara tyst i butiken, men ett jävla oljud i bruk.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.