Hmmm..kom från ett release=bira party igår

och hade väl kanske inte mina mest objektiva glasögon på mig
Bob Katz är en en mycket klok och erfaren man med massor av kloka synpunkter som borde få mer support och uppmärksamhet från folk som verkligen bryr sig. Jag har nog läst allt på hans sight både två och flera gånger för att riktigt förstå och komma in i "tänket".
Faran kan dock vara att man upplevs som innovationsfientlig eller en "det var bättre förr" figur, så är det inte, dagens verktyg är betydligt mer effektiva och användbara.
Man ska nog läsa "gubbarnas synpunkter" just som ett sätt att tänka, ett sätt att närma sig och hantera materialet. Istället för att se det gamla som begränsningar, ska man anamma hur dom tänkte.... och sen länka det det till dagens verktyg och de möjligheter som nu finns.
Ljud refererar i många fall till minnesbilder och sån´t som vi lärt oss (tecknad film, Tom å Jerry, Gråben...) ljud används för att trigga emotions...i musik, som filmljud, på radio...
Det var ju inte så att gamla BBC-sändningar med AM och bandmicar var "bättre ljudkvalitet" än vad vi kan åstadkomma idag, MEN den emotionella minnesbilden av dessa sändningar är fortfarande så stark att man värdesätter programmen. Kanske var det inte alls ljudet som var bra utan programmet och innehållet var så bra så det är det man minns...inte hur det lät....
Olle