detta måste nog ändå räknas till något av det bästa jag hört på KR.
Låten i sig är bra, och två duktiga sångarre jobar skitbra ihop på den.
Uppbyggnaden är skitsnygg. bra disponerade fem minuter, och det känns inte långtråkigt någon stans.
Det finns så mycket att säga kring denna låt att det blir svårt att börja nånstans.... så jag skjuter vilt omkring och ostrukturerat.
skippa kören på första ordet, låter inte alls bra. blri grötigt och åsas röst framträder uselt.
generellt sett behövs mer tyngd i låten. vet inte exakt vad? elakare sound på kompet kanske? nu blir det LITE för mycket ESC 2007 Moldavien (som förresten är en jävla bra låt)
uppbyggnaden med kvinna/man som sjunger funkar jättebra. Dock blir man lite fundersam när du sjunger mot dig själv. passar inte alls bra in, när du haft dialog med åsa hela låten? ta in extrafolk på kören där -vilket generellt är det enda som saknas på låten. För att få full pott borde du ta in fler folk på kör. nu hörs det att det är du överallt. (inget FEL, men bättre kan det ju vara)
mer gnäll: hihatarna skulle passa lite bättre in om det fanns mer elektronica i låten... mer variation efterlyses. kanske skulle en äkta trummis inte spelat såhär heller...därav mitt gnäll om att det skulle passat bättre med mer elektroniskt.
sång
Freddy, kalabra. verkligen. en röst du nog kan sjunga lite vad som helst med. bra lead och ännu bättre backing vocals. kanske skulle testa artikulera mer.
Överlag bra utta också.
Åsa: din bästa sång ever tror jag. shit så imponerande! Och ändå vet man att det finns mer attityd nånstans, det hörs

Lite synpunkt kanske kan vara att ta fler toner direkt utan att glida in på dem? funkar bra nu, men skulle funka ännu bättrre om det var sparsamt.
om låten:
Riktigt bra gjort tycker jag, med bra text. massvis med influenser och stilar här, mycket 80/90 pudelrock och lite shclager faktiskt. fantastiskt bra disponerade minutrar och riktigt bra spela på instrumenten. Arrangemanget är snyggt, men det kanske saknas det lilla extra för att verkligen slå ner en i backen när man hör det.
nu tappar man bara balansen

riktigt, riktigt bra jobbat. en låt jag skulle vara stolt över