Kampsång 2008! Man vad är det vi inte ger upp? Kampen, förstås, men kampen för vaddå? Alltså, en kampsång utan innehåll, öh?
...spela in på nytt. Kanske med software instrument som trummor och bas få det tajt.
Orsaken till kampsången har jag inte lämnat ut ännu. För mig är det än så länge svårt att betrakta kampen med objektiva ögon. Vi är fortfarande mitt i stormens öga och... vi kämpar fortfarande. En sak är dock säker: Vi ger inte upp. Men som sagt, nu börjar vi se ett ljus i tunnelns slut och jag kan ta mig tid att lyssna på andras alster och njuta av det. Min egen låt "Ger inte upp" som jag spelade in i helgen är verkligen baserad på verkligheten. Vi har inte gett upp och nu verkar dessutom pusselbitarna hamna på plats - i första delmomentet i vår kamp. Direkt därpå följer delmoment två, som är lika spännande som det första.
Jag hoppas få tid att göra om låten och bara behålla de goda elementen. Det enda som ska vara software är trumlooparna och.. kanske en del mellotronfläsk om jag får till det...
Idag är äntligen kampen över - efter närmare ett halvår -
vi har blivit lyckliga ägare till ett hus ute på landet! För sex månader sen började vi aktivt titta efter ett nytt boende. Förutsättningarna var att flytta ut på landet, från mer centrala delar av Stockholm till en plats en bit utanför Stockholm.
Steg ett, att hitta ett objekt som fyllde våra krav, blev klart i slutet av april (det tredje objektet som passade in på vår kravspec, där ingen bjöd över oss).
Steg två, att sälja vårt radhus trodde vi var en lätt match. Men i maj fanns rekordmånga objekt ute på marknaden, så det var svårt att sälja. I början av juni fick vi hoppa av avtalet på det hus som vi hittat på landet en månad tidigare. Affären i steg två, att sälja vårt radhus är idag fredag definitivt klar.
Steg tre, att hitta och skriva avtal på ett hus ute på landet har vi gjort för en vecka sen. Det är inte det objekt där vi hoppade av i juni utan ett annat, ännu längre ut på landet. Idag har besiktningsman sagt sitt och vi genomför affären. Vi har blivit lyckliga ägare till ett hus ute på landet!

Här är det som ska bli vårt nya boende med gästhuset, den blivande studion, till vänster.