Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Vi ger aldrig upp

<< < (2/7) > >>

MaxB:
Ni har så rätt. Och ju mer jag lyssnar, desto mer hör jag att den kan vara värd en omtagning.
Det är för många kompgitarrer och två sologitarrer (eller tre på slutet) som trängs.
Basen är både osäker och ska spela på annat sätt (för att få mera driv) på flera ställen.
Basen är också för komprimerad.
Sången är första slasksången och bör läggas om. :huh:
Men ska inte sången vara så komprimerad? (förutom där HM påtalar att den går i taket)?

Trummorna köpte jag på rea för en tusenlapp, tidigare i år. Jag gillar ljuden men tänker nog inte som en trummis då jag väljer bland looparna. Inget går upp mot en riktig trummis.

Emulator:
En bra låt som  inte kommer fram pga att den är hopsatt av slasktagningar kanske blir en bra sammanfattning?

Allt är redan sagt här troa jg :)  Kommer bli kalas när den är färdig. Exakt samma stil, fast lite tajtare vore snygg. och sången som Hmike påtalar, skulle jag tänka mig att behålla avhuggigheten i, utom i "måt vårt mål" där du bör sjunga för full hals :)

väntar på nästa version :)

Tokai:
Kampsång 2008! Man vad är det vi inte ger upp? Kampen, förstås, men kampen för vaddå? Alltså, en kampsång utan innehåll, öh?
Instrumenten sitter inte ihop. Väldigt sladdrigt. Vad är bra då? Tycker väl att sången har viss kämpaglädje och viss gitarrprylar är väl ok. Men spela in på nytt. Kanske med software instrument som trummor och bas få det tajt.

MaxB:

--- Citat från: Tokai skrivet 17.06.2008, 18:56:55 ---Kampsång 2008! Man vad är det vi inte ger upp? Kampen, förstås, men kampen för vaddå? Alltså, en kampsång utan innehåll, öh?
...spela in på nytt. Kanske med software instrument som trummor och bas få det tajt.

--- Slut citat ---
Under ett antal veckor har jag inte vågat gå in på kontrollrummet av den enkla anledningen att det tar tid, man blir kvar, lyssnar på andras låtar och njuter. Jag har inte haft tid på grund av kampen och har därför inte vågat ta mig tid.

Orsaken till kampsången har jag inte lämnat ut ännu. Det är kanske bara Jay Thomas som känner till bakgrunden. För mig är det än så länge svårt att betrakta kampen med objektiva ögon. Vi är fortfarande mitt i stormens öga och... vi kämpar fortfarande. En sak är dock säker: Vi ger inte upp.

En anledning till att jag utelämnar detaljerna vad kampen handlar om, är också att då kan texten bli tillämpbar på flera människors kamp :D Då passar den in i fler situationer.

Men som sagt, nu börjar vi se ett ljus i tunnelns slut och jag kan ta mig tid att lyssna på andras alster och njuta av det. Min egen låt "Ger inte upp" som jag spelade in i helgen är verkligen baserad på verkligheten. Vi har inte gett upp och nu verkar dessutom pusselbitarna hamna på plats - i första delmomentet i vår kamp. Direkt därpå följer delmoment två, som är lika spännande som det första.

Jag hoppas få tid att göra om låten och bara behålla de goda elementen. Det enda som ska vara software är trumlooparna  och.. kanske en del mellotronfläsk om jag får till det...

Clemens:
Alltså.. jag får vibbar av svensk 70-tals progg typ "Doin the Omoralisk Schlagerfestival" kul.. :) tajta till den
och uppträd i Kungsan!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion