Kontrollrummet

Röstning i den Inofficiella försommarfestivalen 2008

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad carl cadello

Röstningsförfarande:
1. Ladda hem filerna från:
https://download.yousendit.com/3F397BC36CD0F065

2. Lyssna

3. Ge poäng i denna tråden enligt skalan:

5 poäng till den låt som du tycker speglar den nordiska sommaren bäst
3 poäng till den låt som du tycker speglar den nordiska sommaren näst bäst
1 poäng till den låt som du tycker speglar den nordiska sommaren näst, näst bäst

Sista röstningsdag: Nu på söndag 22/6 kl. 24.00

Vinnaren vinner.


« Senast ändrad: 22.06.2008, 21:29:46 by carl cadello »


Utloggad tsmalmbe

Länken fungerar inte.

Skriv gärna en lista på deltagarna också i trådhuvudet för bättre översikt?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Länken fungerar inte.

Skriv gärna en lista på deltagarna också i trådhuvudet för bättre översikt?


Jag kunde ladda ner
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jag kunde inte heller ladda ner :(

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Kodstycke: [Välj]
HTTP Status 403 -

type Status report

message

description Access to the specified resource () has been forbidden.
Apache Tomcat/5.5.9

:(
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
För de otåliga tills cadello fixat: jag zippade ihop o lade upp på min box: http://files1.bredband.net/cpuser_b658216/ljudgrejer/KR/inoff-festival-KR-08.zip
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad carl cadello

Tack flabb.

Jag är internetanalfabet och jag lyckades ladda ned den själv först. Ska lägga den någon annanstans.

Kommer snart.



Utloggad carl cadello

Länken fungerar inte.

Skriv gärna en lista på deltagarna också i trådhuvudet för bättre översikt?


Vill vi verkligen veta vem som har gjort Er detta?  :P

Bidragande är flabb, Rattelsnake och Carl Cadello. Vem som gjort vilken låt får ni lista ut själva.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Nu ska det funka!


https://download.yousendit.com/3F397BC36CD0F065 100 nedladdningar inom 7 dagar.

Japp, nerladdningen funkar.

Tre instrumentala, kul!  ^_^ Undrar hur det kommer sig...? :huh:
DON'T PANIC


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Härliga sommarlåtar som dock avspeglar lite olika sommarstämningar.
Egentligen borde ingen av dessa uppnå tillräklig nivå för att kunna vinna
ty ingen har vågat sig på det mest intellektuella och prominenta i sommarmusik, nämligen SÅNGEN!
Fy skäms på er alla tre! Nånstans hör man dock glada barnskratt så det kan vara aningen förlåtet.
Men en sommarfest utan sommarsång är lite konstig, ok det kan åxå vara GROWL på sentimmarna, so what....
Obbnäsjuryn harr sammankommit och kommit till följande resultat:

Mina 5 röster går till låt nummer 3.
(03 Sommarva¦êrdersvals)
Enanstående snyggt avbildat vår nordiska sommar, från 0-1:00 en glad solig sida, sen från 1:00-1:25 den mindre glada regninga sidan av midsommarfirandet. Sen klipper vi in glada sommarbarn och vid 2:00 så kommer större kören åxå med! Snyggt jobbat!

Mina 3 röster går till låt nummer 2
(02 Ska¦êrga¦èrdsvals)
Detta styckke har åxå mycket mycket nordisk sommar över sig med en riktig mellodi, fast dock en vissling. Och så har vi fått med detta härliga brandkårsbandet med sina lite lätt falska blåsare. Lite dragspel på avstånd kallar till dans, men mixen gör stämningen lite tvetydig, vart ska jag gå, var finns orkestern, var finns dragspelet?

Mitt 1 röst går till l,åt nummer 1
(01 Quattro Carlzone)
Dom fyra Carlssons träffar inte riktigt den nordiska sommarstämningen, beachvibbar finns det trots allt alldeles tillräkligt. Snyggt ljobbat men tänder inte min tanke om nordisk sommar. Kanske lite bättre mix kunde ha räddat detta. Låter väldigt mono nu och väldigt nära distgränsen, så lite mer dynamik i detta kunde kasnke ha gett en bättre placering

Bra jobbat alla tre, fast nån sommarhit kanske vi inte har hört här så vet jag att det har jobbats med dessa alster! Tummen upp för alliHOPPA!

h.    johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
mahan, jag hann inte komma på något så jag slängde in en gammal porta-inspelning från -83, bara för att få vara med :P Lite svårt mixa om då jag inte har kvar krombanden eller Tascambandarn'  ^_^

Info för alla ungdomar här, inspelning på vanligt kromkassettband, 4 spår, såg ut så här:

Låt se nylonakugura, cymbal, handklapp, bas och tamburin vill jag minnas, men jag lovar, det blir det enda bidraget från farfars tid ;)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Oukki FLABB!
Nu vet jag ju inte vilken din låt är, men av din kommentar borde man kanske kunna dra nån slutsats! ;)
Farfar gjorde sitt på sin tid o vi gör det bästa vi kan på vår tid, alla täåvlingsbidrag e snyggt ihopsvarvade, nån måste ju bara vinna, eller......... :D
Hör ju själv till "farfar" kategorin,  så har mina äldre bandningar på kromkassetband! :)
h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Okej. Här kommer egghuvudets röst.

5 poäng till bidrag två. Jag vill nog gärna ha det lite mer lågmält än klämkäckt när det gäler sommaren

3 poäng till bidrag tre. Vals på bryggan? kanske mer för min farmor, men okej då

1 poäng till bidrag nummer 1
Plötsligt var jag i Spanien och skrek Olé och inte alls i gamla Svedala längre.
 :) :)
« Senast ändrad: 18.06.2008, 17:38:05 by egghuvud »


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Okej. Här kommer egghuvudets röst.

5 poäng till bidrag två. Jag vill nog gärna ha det lite mer lågmält än klämkäckt när det gäler sommaren

3 poäng till bidrag två. Vals på bryggan? kanske mer för min farmor, men okej då

1 poäng till bidrag nummer 1
Plötsligt var jag i Spanien och skrek Olé och inte alls i gamla Svedala längre.
 :) :)

Hmm, blev det inte lite tokigt nu? Du har givit 8 poäng till ett bidrag!  ;)
DON'T PANIC


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Okej. Här kommer egghuvudets röst.

5 poäng till bidrag två. Jag vill nog gärna ha det lite mer lågmält än klämkäckt när det gäler sommaren

3 poäng till bidrag tre. Vals på bryggan? kanske mer för min farmor, men okej då

1 poäng till bidrag nummer 1
Plötsligt var jag i Spanien och skrek Olé och inte alls i gamla Svedala längre.
 :) :)

Host host jag korrigerar direkt.... :ph34r:

Hmm, blev det inte lite tokigt nu? Du har givit 8 poäng till ett bidrag!  ;)


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
fårju rösta när det inte var så många bidrag att plöja igenom.

låt1. det var den nordiska sommaren inte den grekiska som låten skulle spegla!
låt2. monika zetterlund på sång och låten kunde varit med i "att angöra en brygga"
låt3. nygammalt med bosse larsson?

låt2 5 poäng
låt3 3 poäng
låt 1 1 poäng


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Det här var inte såååå svårt-ändå, i jämförelse med Forumfestival 5.

Låt n:o 2: 5 poääääng

Låt n:o 3: 3 poäääng

Låt n:o 1: 1 poäääng

Motivering:Gillar det här lite jazziga á la Zetterlundskan på 2:an, en husgudinna hos mej, läcker bas, sen vågskvalp och visslingar på det-avgjorde saken. Me like!

Sen gillar jag bidrag no 3 mycket oxå, men ändå inte samma för mej, mysigt med barn och dragspel men är inte helt & hållet svensksommar för mej.

Bidrag 1:Härligt, men den kommer på 3:e plats, mysigt ändå med tanke på åldern av inspelning ;)

Heja på!

/Marr

« Senast ändrad: 18.06.2008, 23:34:34 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil

Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Har redan nämt mitt bidrag och varför det var med - hade det inte varit mitt hade jag också gett 1 poäng ;)

Bidrag 2 känns lite mer seriös och skönt jazzig och avsvalkande efter en het sommardag, men bidrag 3 var mer humor och lite "nygammalt"-stämning som sixties skrev, plus snyggt parti med regnet, svårt att välja men okej:

Bidrag 3, "sommarvädersvals" får 5 poäng
Bidrag 2, "skärgårdsvals", får 3 poäng

Bra jobbat må jag säga Rattlesnake och C. Cadello :)

Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad carl cadello

Sommar i datorn  B) Mörka skyar utanför mitt fönster  :)

Låt nr 2: 5 poäng

Låt nr 1: 3 poäng

Så ja, nu vet ni vilket bidrag som är mitt också (och därmed också rattlesnakes)

Lustigt, när jag skriver rattlesnake vill datorns stavningsprogram ändra det till rattfyllerist eller debattledare  :lol:

Jag hade i alla fall kul när jag gjorde mitt bidrag.  B) Det är inte va dag som jag pillar med dragspel och nyckelharpa.


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Sommar i datorn  B) Mörka skyar utanför mitt fönster  :)

Låt nr 2: 5 poäng

Låt nr 1: 3 poäng

Så ja, nu vet ni vilket bidrag som är mitt också (och därmed också rattlesnakes)

Lustigt, när jag skriver rattlesnake vill datorns stavningsprogram ändra det till rattfyllerist eller debattledare  :lol:

Jag hade i alla fall kul när jag gjorde mitt bidrag.  B) Det är inte va dag som jag pillar med dragspel och nyckelharpa.

Vad föreslår den på "flabb"? :)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad carl cadello

Sommar i datorn  B) Mörka skyar utanför mitt fönster  :)

Låt nr 2: 5 poäng

Låt nr 1: 3 poäng

Så ja, nu vet ni vilket bidrag som är mitt också (och därmed också rattlesnakes)

Lustigt, när jag skriver rattlesnake vill datorns stavningsprogram ändra det till rattfyllerist eller debattledare  :lol:

Jag hade i alla fall kul när jag gjorde mitt bidrag.  B) Det är inte va dag som jag pillar med dragspel och nyckelharpa.

Vad föreslår den på "flabb"? :)


Labb, Klabb och Flabba. ;)

På Cadello föreslår min dator: Citadell, Tadellös, Frikadell och Cellofan.

Cellofan är det en otrevlig Cello eller någon som tycker om cellos?

Men vad betyder Tadellös? Vad är en Tadel och i så fall kan man vara utan den?  :D


Utloggad tsmalmbe

Tvåan: 5p
Trean: 3p
Ettan: 1p
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

Utloggad carl cadello


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
får man ett dygn till i sann anarkianda?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad carl cadello

får man ett dygn till i sann anarkianda?

Huvudsaken var ju att göra sommarlåtar inte att rösta eller att vinna. Det är ju bara en trevlig sidoeffekt, så du får väl rösta när du vill.  ;)

Jag räknar dock ihop rösterna i morgon kväll. Rösta på Rattelsnakes eller flabbs låt, jag vill ju inte vinna en festival som jag själv initierat. Det skulle kanske inte se så bra ut (eller hur freddy?)  ;)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Har ni gjort ett trippelcolab tro. Vi en första anblick känns det nästan som låtarna hänger ihop. Sedan lyssnade jag igen och då särade dom på sig något för att hjälpa mig att rösta.

Låt 2 - 5 poäng
Låt 1 - 3 poäng
Låt 3 - 1 poäng


/ Mjao




Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Har ni gjort ett trippelcolab tro. Vi en första anblick känns det nästan som låtarna hänger ihop. Sedan lyssnade jag igen och då särade dom på sig något för att hjälpa mig att rösta.

Låt 2 - 5 poäng
Låt 1 - 3 poäng
Låt 3 - 1 poäng


/ Mjao


Näää, jag gjorde ju mitt bidrag -83 (25 år sen, otäckt länge sen) som jag skrev, varken skallerormen eller Carl Cadello var födda då, jo det var de givetvis (edit: nja inte säkert), men KR fanns inte då och inget samarbete heller  ;)  ^_^
 
« Senast ändrad: 23.06.2008, 00:26:13 by flabb »
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad carl cadello

Bättre sent än aldrig.

Vinnare är Rattlesnake med 36 poäng
Tvåaa blev  Carl Cadello med 24 poäng
Trea blev flabb med 12 poäng

Grattis till Rattlesnake och glad sommar till alla andra (och Rattlesnake)  B)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Stoort Grattis till dej, Rattlesnake, jag röstade rätt  :D

/Marr
« Senast ändrad: 25.06.2008, 12:54:53 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
*applåderar*
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Och jag tackar...  :wub: :wub: :wub:

Skulle ha gjort det lite tidigare om det inte vore för att jag nyss är hemkommen från en datorfri vecka på Gotland.

Kul att göra en instrumentallåt! Ja, det var man ju inte tvungen till på något sätt, men det kändes som att det var det som gällde. Och så lite laidback sommarstil.

Titeln föll bort på mitt bidrag, det heter egentligen Hellre än bra (skärgårdsvals) och passar nog som signatur till ett TV-program om misslyckade gör-det-själv-projekt.

Trummor, piano, ståbas, vibrafon, och sax är midi. Trumpeter, gitarr, visslingar, nynningar och dragspel är äkta falskspel. För att trumpeten skulle trivas (någorlunda) i samma tonart som dragspelet, som är ett G-stämt durspel, fick jag göra en pitch shift av det senare.

DON'T PANIC