Hmm, antar att det är disrelief.mp3 i trådhuvudet som är senaste version (småtrög idag), eftersom jag sluter mig till att det inte är den andra mp3:an, gödningsmedlet med samma filnamn som en låt som jag redan har.
Ja, att ha dålig inspiration/kompositionströtthet och då göra något i outforskat territorium, och ändå få det att funka efter ett tag, är vad som skiljer folk som dig från mängden 
(Själv lägger jag inte upp de alstrena 
Ljudlandskapet mynnar ut i djungeltrummande hottentotter a la Emu vid 3 min, en väldigt ordnad - nästan dansant - rytm ett tag. Känns igen. Sen slut.
Glömde min åsikt om låten som helhet: Meditativ och mysigt! (Kanske inte det man förväntar sig, men hittade inte så mycket som störde här. Lite konstiga flumljud vid ställen men det är bra, annars hade man kanske tröttnat. Eller... Denna låt, verkar ha mer substans (anser jag) än den andra, trots 1ups grymma stråktema. Åtminstone vid de 2-3 lyssningar jag gjort på båda nu.)
kul att det faktiskt funkar då

mins djungeltrummande hotentotter verkar vara svåra att inte få med i studion

Ja, det är nog kanske mer tanke med denna än "machine/children of god"... fastt stråkarna där e lite knepiga att toppa för mig. vete fanken hur i hele glödheta han gör sånt, 1up...
skall försöka mecka vidare med denna. tack divi! (och ber om ursäkt för den oförlåtligt långa tid det tog mellan din post och mitt svar! )
Tjou Mulatorn!
Oj vilken dramatisk intro, verkligt filmmusik som låter sig vänta på nåt stort.
Mycket snyggt jobb med syntharna.
Sen tycker jag att stämningen bryts när trummorna skramlar in vid 1:36 , dom tar lixåm över huvudrollen.
Skulle bra räcka med ett litet rytmiskt instrument i detta skede, ex tambourine o en lätt baskagge.
Vänta med "stortrummorna" till senare, kanske ända till funktrummorna vid 3:00, dom gillas och funkar hur bra som helst.
Tycker at en viss sparsamhet med maskintrummorna i första halvan kunde bygga upp en intensitet,
just den stämningen som du nu snyggt har början på! More space to the great synths!
Bra jobbat, hotelljobb? 
h. johan
mahan! Ledsen för att jag missade svaren på denna låt....vete fåglarna varför. Dock, bättre sent än aldrig ?

Ja, kanske det borde byggas upp intensitet mer försiktigt, så att man verkligen ramlar av stolen istället när hele rasket skramlar igång.... tack för fina ord om syntharna, har tagit en hel del tid att skruva

EN sak vore riktigt nice, och det vore några takter samplade riktiga trummor *host*
först lite enkelt komp, och sen låta någon som precis köpt ett trumset verkligen ösa på *host, host*
Känner du nån trummis mahan ?

Tack för kritik, så länge....hojta till om du skulle vilja testa lite trums !