Forum > Demolåtar

EMU: (Fertilizer ) Disrelief

<< < (5/8) > >>

Åsa:
... här händer det saker... NU har du fångat mig!  :D Vet inte vad jag ska säga... det är en suggestiv musik, bra, riktigt småläskigt i början.. jäkligt bra gjort allting... imponerad  :)

equality:
Jorå, göder fantasin. Schyssta ljud som alltid, navkapseln bl a. I den andra versionen är de "gladare" pianopassagerna borta och stycket känns mer enhetligt. Sång väntas förstås? Övergångarna fixas bra. Ödesmättat som en ryssmatch i hockey, nej jag menar...i fotboll.  :)

Marruschkka:
Mmmm...drömskt och fantasieggande..med ruggigt läckra undertoner..det här utvecklas verkligen..till nåt riktigt spännande :P

/Marr

Kornstad:
Det känns som att du är på rätt väg med andra versionen helt klart, men jag tycker att pianot försvinner lite för mycket i alla ljudeffekter. I början gör det inte så mycket, men sedan när du går ner på pianot och börjar bygga upp stämningen med den där ödesmättade slingan så hörs pianot nästan inte alls, för att sedan plötsligt dyka upp igen när du går upp en ton och ökar velocityn lite och då känns den alldeles för kort.

Skulle nog velat få fram just den biten en liiten aning bland effekterna för att förstärka effekten av hur låten stegras. Pianot gör ju detta enbart i sig. Ljudeffekterna för min del är bara bonus.   ;)

Men inne på rätt spår helt klart.

Emulator:

--- Citat från: equality skrivet 20.06.2008, 03:57:55 ---Jorå, göder fantasin. Schyssta ljud som alltid, navkapseln bl a. I den andra versionen är de "gladare" pianopassagerna borta och stycket känns mer enhetligt. Sång väntas förstås? Övergångarna fixas bra. Ödesmättat som en ryssmatch i hockey, nej jag menar...i fotboll.  :)

--- Slut citat ---

:)

Spng kan nog väntas ja! Skall se hur den utvecklas, kommer nog få vila ett tag :)

visst, ryssarna är läskiga i hocket OCH fotboll...

tack eq :)

--- Citat från: Åsa skrivet 20.06.2008, 02:54:17 ---... här händer det saker... NU har du fångat mig!  :D Vet inte vad jag ska säga... det är en suggestiv musik, bra, riktigt småläskigt i början.. jäkligt bra gjort allting... imponerad  :)

--- Slut citat ---

tack och bock för den :) småläskig is teh shit vettu :)

--- Citat från: Marruschkka skrivet 20.06.2008, 08:51:45 ---Mmmm...drömskt och fantasieggande..med ruggigt läckra undertoner..det här utvecklas verkligen..till nåt riktigt spännande :P

/Marr

--- Slut citat ---

kul att läsa allt positivt :D skall se om man såsmåningom lyckas få till nåt drömskt och otrevligt framöver då :)

tack!

--- Citat från: Kornstad skrivet 20.06.2008, 11:52:46 ---Det känns som att du är på rätt väg med andra versionen helt klart, men jag tycker att pianot försvinner lite för mycket i alla ljudeffekter. I början gör det inte så mycket, men sedan när du går ner på pianot och börjar bygga upp stämningen med den där ödesmättade slingan så hörs pianot nästan inte alls, för att sedan plötsligt dyka upp igen när du går upp en ton och ökar velocityn lite och då känns den alldeles för kort.

Skulle nog velat få fram just den biten en liiten aning bland effekterna för att förstärka effekten av hur låten stegras. Pianot gör ju detta enbart i sig. Ljudeffekterna för min del är bara bonus.   ;)

Men inne på rätt spår helt klart.

--- Slut citat ---

:D  jadu, hör nu vad du säger. skall se över det där. höja pianot i slingan -eller snarare, hålla det lågmält men dra ner allt annat i volym, jag vill nog ha kvar dynamiken.

tack för lyssning och kommentar :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion