Forum > Demolåtar

EMU: (Fertilizer ) Disrelief

(1/8) > >>

Emulator:
LÅTNAMN:            Fertiliser
ARTIST/GRUPP:     Emu
GENRE:                crap
LÅTLÄNGD:           ?
KOMPOSITÖR:       Emu
PRODUCENT:         Emu
INSPELNINGSÅR:    2008
FORMAT:              mp3

Tjou!

har ju inte min kära Mbox till hjälp, utan har suttit och lekt med vanliga skräpet till burken, ihop med reason. Stycket är rätt mycket gjort på måfå, och spelat med en latency på en kvart- tjugominuter.

Stycket som sådant ör väl inget kanske, men jag tror att vissa pianopassager skulle gå att göra något vettigt av? vad tror ni ?

www.perfectbounce.se/Furtilizer.mp3

Har fått nya ideer kring detta....nu är det väl en version som folk på allvar måste fundera hur man är funtat i huvvet. tänkte göra den till nåt...otrevligare. Har lite uppslag...

En slaskversion nu. hur låter det? tanken är at det skall framkalla lite småmysigt obehag?

Otrevligt

Harmonica mike:
Tjabba Mr Thomp.

Ser ut som om  munspelarn är först ut på denna..Låten börjar med lite mörk känsla..Jizes vilken dynamik i pianot,jag höll på att flyga av stolen  :D

Och så drar det igång ala´känt Emu mönster med fet drums..Inte så tokigt tänkt i denna..Men blir det inte lite för glada ackord i "svänget" med tanke på känslan du byggde upp i början?

Inte så mycket mer att säga om denna då den saknar sång så här långt.Men visst tycker jag att du har nåt här,dock tyckte jag att du smög dig ur känslan som du så snyggt byggde upp i början.

Dona på blir mitt recept.

Mvh
Micael

cykeln:
Snabb lunchlyssning ...
Vad är det för mörk tunnel eller är det kanske inledningen till en thriller med något pirrande, väsande, stirrande som väntar ....'
Så ett tungt Beethoven piano, massivt, spänningsstråkar och så
trummorna och det rullar igång
oväntat mjukt och stillsamt – nice men en annan stämning än introt pekade mot
git och piano avslutar mjukt
Varierat och samtidigt lite ovanliga tongångar från dej?
Snyggt, särskilt pianot

freddy:
Ska dom spela in en skräckfilm i stan eller? :)

Pianogrejerna i början känns konstigt spelade, kanske är det för jag inte känner rytmen riktigt där.

När trummorna kommer in så känner man ju igen Emu igen :)
Gillar pianofiguren som kommer på trummorna där, där har du något att spinna vidare på helt klart. Ljuden som kommer sen efter detta piano + gitarrgrejen förstörde hela stämningen i låten tycker jag. Konstiga övergånger och byten, gillade dock pianot i slutet med.

Emulator:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 16.06.2008, 08:50:17 ---Tjabba Mr Thomp.

Ser ut som om  munspelarn är först ut på denna..Låten börjar med lite mörk känsla..Jizes vilken dynamik i pianot,jag höll på att flyga av stolen  :D

Och så drar det igång ala´känt Emu mönster med fet drums..Inte så tokigt tänkt i denna..Men blir det inte lite för glada ackord i "svänget" med tanke på känslan du byggde upp i början?

Inte så mycket mer att säga om denna då den saknar sång så här långt.Men visst tycker jag att du har nåt här,dock tyckte jag att du smög dig ur känslan som du så snyggt byggde upp i början.

Dona på blir mitt recept.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

tjo bluesman :)

Hoppas du inte ådrog dig någon dynamikskada i ryggen vid stolavflygningen bara =)

Skall se över det glada i denna. kanske göra något lågmält mörkt tokdepp istället, som vanligt ? :D

skall dona vidare, kul att det gillas!

Tack för snabb feed :)

--- Citat från: cykeln skrivet 16.06.2008, 13:26:34 ---Snabb lunchlyssning ...
Vad är det för mörk tunnel eller är det kanske inledningen till en thriller med något pirrande, väsande, stirrande som väntar ....'
Så ett tungt Beethoven piano, massivt, spänningsstråkar och så
trummorna och det rullar igång
oväntat mjukt och stillsamt – nice men en annan stämning än introt pekade mot
git och piano avslutar mjukt
Varierat och samtidigt lite ovanliga tongångar från dej?
Snyggt, särskilt pianot

--- Slut citat ---

Oväntat mjukt och stillsamt tar jag nog som en komplimang, kanske skall se över gitarrpartiet, kanske skrota till förmån för pianot och mer mollmollmoll.

Lite ovanligt kan nog stämma. tack cykel! :)

--- Citat från: freddy skrivet 16.06.2008, 14:23:39 ---Ska dom spela in en skräckfilm i stan eller? :)

Pianogrejerna i början känns konstigt spelade, kanske är det för jag inte känner rytmen riktigt där.

När trummorna kommer in så känner man ju igen Emu igen :)
Gillar pianofiguren som kommer på trummorna där, där har du något att spinna vidare på helt klart. Ljuden som kommer sen efter detta piano + gitarrgrejen förstörde hela stämningen i låten tycker jag. Konstiga övergånger och byten, gillade dock pianot i slutet med.

--- Slut citat ---

Skräckfilmen blev väl i källaren när ljudkortet la ner ? :lol:

Tror inte jag begriper vad du menar med konstigt spelat piano, får fråga vidare på msn sen :)

Gitarrgrejjen och pjiiioooing-syntne skall nog skrotas.

tack för feed fred :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion