Forum > Demolåtar
Cykeln: Sara Olsson - My Song
Marruschkka:
ha ha..Midiocra orchestra..*s*...fyndigt :P...men stämmer ju inte, låter bra som fasiken!
Elton Johns pärla som jag bara älskar, har behandlats varsamt av din dotra, hon gör den med bra känsla. Hon är jätteduktig för sin ålder, har en fin grundklang och kan redan intonera, hålla ut toner riktigt bra fast det kan hon förbättra...vad ska det bli av henne om några år..om det låter så här redan?!
Jättegod potential har tjejen, så jag tycker du ska vara riktigt stolt över henne :P
/Marr
flabb:
Klart talang, håller med Åsa.
Du skall vara stolt, absolut :)
jay thomas:
Oj, vilken kul cover! Snygg sjunget och rackarns bra "backtrack". Hon sjunger jättebra, tycker hon har en skön karaktär i rösten, tummen upp! Och, förbaskat bra uttal, det gillar jag.
En liten anm, dock, hon halkar till lite i andra vändan. Men lite träning så kommer hon rocka rejält! :)
Emulator:
pappa skall vara stolt.
å ENA sidan: med tanke på åldern så finns INGET att såga på.
å andra sidan, är vi petiga här på forumet, och kan ha några synpunker :)
Ibland snubblas det lite på ord, kanske för att tempot kan vara en aning högt. Tror andningesteknik kan hjälpa. Ibland kapas toner för snabbt som tidigare skrivit. detta kan nog dock göras till något eget/positivt, att sluta tonen i en lixom viskning.
Nån ton driver ibland. KANSKE kan man spela in melodin och ha i lurarna under inspelningen?
Wailingen/glidningen mellan olika sångstilar som någon inte gillade ovan tycker jag helt enkelt är super! Hon glider sömlöst och riktigt bra mellan vanlig klang och falsett. de gånger jag gör det brukar sluta med hostattack, hämta vatten, och "undo record".
en grej....ta och lägg in orginalet i logic, låt henne spela in till orginalsången. brukar vara lärorikt.
Som sagt, du (och hon!) har alla anledning att vara nöjd med detta.
vi vill höra mer!
PS. hon har riktigt bra tryck i pipan när hon tar i!
Harmonica mike:
Hej Stefan.
Hon är jätte duktig.Jag har jobbat en del med tonårs tjejer i studio sammanhang.Oftast så sätter blyghet och rädsla för sin egen röst ramarna för hur bra det kan bli,din dotter har kvalite´r och vågar verkligen sjunga..Utvecklingspotencial - enorm! Oj vad roligt att få vara med som pappa och forma en så fin röst! Felet som "dom" oftast gör är att kopiera nån redan känd sångerska,och då blir det mindre bra.Att hitta sitt eget uttryck efter sina förutsättningar
är rätt väg att gå.Vilket jag tycker att jag kan höra här.
Skitkul,uppmuntra och spela in henne så fort tillfälle ges så kommer detta att bli alldeles lysande.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida