Forum > Demolåtar

Cykeln: Sara Olsson - My Song

<< < (6/7) > >>

cykeln:
 Marruschkka
Tack, kul att höra att 2an är ett steg framåt -  och jag ska hälsa!

karl
Tack! Hon har faktiskt skrivit en del låtar för några år sen men nu är det ett tag sen - väntar ivrigt på att det ska komma något nytt
Hon är med i Orsa ungdomskör som stod för 2007 års TV-lucia

Harmonica Mike
 Kul att det blivit bättre!
och jättetack för dina observandum angående inspelningen av sång.
Det är en Röde NT3 hon sjunger i - vet inte avståndet eftersom hon satt själv och sjöng
- rakt in i ljudkortet. Här finns nog som du säger en del att hämta vid en ny tagning.
Reverbet är en preset i Logics Space Designer
Ja det handlar nog mer om mitt handhavande av tekniken än om hennes kapacitet när det gäller att komma längre nu
Hoppas hon har lust och tålamod till nya tagningar

Tant Fransa
Oj, oj snacka om att dela med sig - Blommor och kramar till dej  :wub:
och vilka kunskaper du besitter i detta ämne - imponerande - som EMU säger något för wikin!
Självklart finns det mycket användbart i detta, och för många fler än Sara (och mej)

Wernborg:

--- Citat från: Tant Fransa skrivet 24.06.2008, 12:49:57 ---... Hoppas du kan hitta något användbart i ovanstående.  :) ...

--- Slut citat ---

Wow liksom...

freddy:

--- Citat från: cykeln skrivet 24.06.2008, 20:03:22 ---
--- Citat från: freddy skrivet 23.06.2008, 11:03:02 ---Cykeln vafan, skippade du freddans kommentar helt? :D:D

--- Slut citat ---

Aj, aj - detta var en oförlåtligt miss, skäms på mej.
Självklart är vi jätteglada för din kommentar som verkligen var fin och lyftande
".... sjukt bra, otroligt fin röst" -   :wub:
Så vi ödmjukar oss till golvet och ber om 100 gånger om tillgift för missen
Tack, tack ,tack

--- Slut citat ---

haha, ja nu är ordningen återställd. Men detta gillade jag faktiskt. Fin röst. Du får skriva lite låtar till henne...

mahan:
Tjou Cykeln o Sara!

Vilken fantastisk sångförmåga vi fått till här på KR! Verkligt imponerande o skön röst!
Väntar redan ivrigt på vad vi ska få höra som följande.
Hoppas att dom tekniska problemen med typ dist på sången snabbt blir avklarade så att bandningarna kan fortsätta.
Ingen tvekan om att Sara kan ha en snygg framtid på musikbranschen, bara att köra vidare, tålmodigt sjunga på, det kan ju bara bli bättre!

Bra jobbat far o dotter!
FORTSÄTT! :)

h.  johan

ÅsaS:
OJ!
Så bra.
Jag har inte så stora erfarenheter kring inspelning och sådant, men jag har mångårig erfarenhet som sångsolist, (ca 23 år av mina 32), och sjunger själv ofta på bröllop mm. Med den erfarenheten att luta tillbaka på så måste jag säga att du kan vara stolt! Denna tjejen kan bli nåt stort!
Är man bara 14 år så kan man inte till 100% kontrollera sin röst, men hon gör det sååå bra. Och vilken skön röst hon har sen då! Som Åsa skriver så använder hon mycket luft när hon sjunger ut och det ger en sammetslen sång.
Grattis!  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion