Forum > Demolåtar

Cykeln: Sara Olsson - My Song

<< < (4/7) > >>

cykeln:
TACK! Snälla
Vallhagen, David roennlund, Dividend, Åsa, Marruschkka, Flabb, jay thomas, Emulator, Harmonica mike, Tsmalmbe, MaxB, Equality, Clemens – rosa guldhjärtan till er  :wub:

För att ni lyssnat och tagit er tid att kommentera och ge tips på förbättringar. Var lite dubbel inför att lägga ut låten för bedömning eftersom det är en ung tjej det handlar om. Men samtidigt så går hon verkligen in för det här och eftersom man är ”lite” blind som förälder så tänkte jag att på KR finns en resurs som är både kunnig inom musiken, framförande, inspelning mm och dessutom objektiv. Genom era svar känns det att det var rätt att skicka upp den.

När jag visade era svar så var första kommentaren ”är det riktiga musiker som skrivit det där!” så jag tror att det betydde väldigt mycket för henne! Det blir liksom lite mera sant det vi har sagt till henne. Följden blev att hon ville vara själv och spela in så när jag gick och la mej sjöng hon in ett antal tagningar och även nästa dag när jag var på jobbet – kul!

På grundval av era synpunkter och tips har vi sänkt tempot (hela orkestern fick spela om allt och med lite mer dynamik  :D) och Sara försöker hålla ut tonerna lite mer och så lite fix och trix och puts och ....

Den nya versionen ligger i trådhuvudet

Åsa - jodå jag hade nog en och anna tår i ögat
Emu - jag hade melodin inlagd men hon ville inte ha den. Bra idé att lägga in originallåten, sak provas vid tillfälle.
HM - javisst är det roligt att få vara med och hon ska def få gå sin egen väg i detta
Tsmalmbe - kompression är jag inte så bra på, har provat attt bypassa det preset jag använder men tyckte inte det blev bättre. Trummisen har jag dock fått att spela något mer diskret.
Eq - håller med om midisoundet på nylongurorna, har skruvat lite på det men det får vara. Kul reflektion ang Free/Alright now (vilken bra låt!) och Rose Garden – tyckte precis samma!

Tant Fransa:
Jag har precis lyssnat och tycker det låter jättebra. Om du fortfarande är intresserad av tips på hur man kan förbättra sången har jag kanske en del att komma med. Sitter dock med mobilen nu så där återkomma när jag är vid datorn. Men igen jättebra och hon har en alldeles egen ton.

cykeln:

Tack Tant!  :D
 och Ja absolut, Sara är jätteglad för mer tips -  så ös på!

freddy:
Cykeln vafan, skippade du freddans kommentar helt? :D:D

karl:
att sjunga en cover kräver ju att låten är naglad i sig själv för att kunna ge låten ett eget utryck....här känns det att hon har sjungit den  ett tag och en del egna grejer men herregud hon var 14 sa du ...bra röst och bra ton ...kan bara tänka mig vad det kan bli när hon skriver sin egen musik längre fram....eller ingår i en grupp...kalas...du ska va stolt....

/  karl

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion