Forum > Demolåtar
Cykeln: Sara Olsson - My Song
cykeln:
LÅTNAMN: My Song
ARTIST/GRUPP: Sara Olsson
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: v1 3.30, v2 3.56
KOMPOSITÖR: Elton John - Bernie Taupin
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE: Daddy O´s Cheating Midiocra Orchestra
INSPELNINGSÅR: 15/6 2008, v2 20/6
FORMAT: mp3
Min dotter (14 år) sjöng den här på skolavslutningen (8:e klass) och jag tyckte det var så initi he bra
Spelade in den idag och skickar upp för att dela en upplevelse
Är det (bara) är min faderskänsla som gör att jag tycker detta - sången alltså - är så bra?
Och framförallt gärna tips på hur hon kan förbättra sången, uttrycket mm
version 1
http://www.box.net/shared/6xwurm24og
version 2
Sänkt tempot och Sara försöker hålla ut tonerna lite mer och så lite fix och trix och puts och ....
http://www.box.net/shared/zv1q2oc2sg
Vallhagen:
Hej.
Jo hon är bra. Riktigt bra.
Men du - jag har inte koll på originalet (det ekar möjligen liiiiiite p3-bekant om "hope u dont mind", men men jag har inte koll) - men jag tycker det går för fort. Stressat. Eller så är det precis det tjejjen ska träna på, göra låten mer avslappnad. Intonationen är 96procentig. Å de fyra återstående procenten får gälla som charm:)
Ta det rätt; tagningen får utan vidare fyraåenhalv av fem; men det är ju just så bra grejjer man vill förbättra lite:)
tjing
Bengan
david.roennlund:
Tjaba....
överlag riktigt trevligt (det är inte bara faderskänslorna :))
tyvärr tycker jag att hon är lite för snabb på att klippa långa toner, vilket är synd då det skulle blir mycket bättre om hon höll dem liiiite till !
shysst röst tösen har, kanske hon vill va med lite mer på pappas projekt ? :)
glad fortsätning
david
EDIT : hon pysslar endel med whailing(heter det va?) diggar inte riktigt den sångstilen... menmen
Dividend:
Kan hålla med om det som skrivits redan, både att det är bra och kanske att hon skulle hålla tonerna längre. Kanske en träningsfråga? Vet inte så mycket om sång iofs.
Wailing kan funka i rätt sammanhang. DEnna låt är väl ett sådant ;)
Vem gjorde originalet? Sjöng de inte denna i Moulin rouge? (filmen) Ah Elton John såg jag nu...
Åsa:
ja som förälder vet jag ju den enorma känslan när man är stolt över sitt barn, den går inte att jämföra med nåt annat ^_^ Hon har en otroligt skön röst tycker jag, helst när hon sjunger med mkt luft.. såå fint. Hoppas hon gillar att sjunga såpass att hon jobbar vidare med rösten för hon har en egen röst. Låten är ju säkerligen inte lättsjungen heller.
Hon rörde mitt mammahjärta å dina vägnar :) Hade detta varit min dotter så hade jag gråtit floder under uppträdandet...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida