Dividend Det bästa du hört från mig? Oj! Tack! Fast gulligt...? Det var inte min mening iaf.

Jo det blev mycket bättre med den nya texten. Passade känslan i låten mycket bättre tycker jag.
Tokai Vad lustigt att du skriver det! Springsteen. Det var precis vad frugan sade när hon hörde låten instrumentalt, innan hon hoppade i säng. Skulle varit jättekul att höra låten sjungas av någon med lite mer heshet i rösten, för att få bort lite av "gulligheten". Jag har ju tyvärr ganska tunn röst själv. Tror att det skulle göra väldigt mycket för låten faktiskt.
Eko Skall in och handla ägg idag ( båda sorterna

) och då blir det till att testa. Hade lite funderingar på ngn typ av jazztrumma, liknande det som Equality brukar köra med, men jag vet inte. Får testa lite med bongos också tror jag.
Rattlesnake Jo det stämmer som du skriver. Guran låter som i en burk. Frugan ville ha upp pianot ännu mer, men jag tror det räcker så här. Det är ju omixat än så länge, med undantag av ett litet reverb på sången samt att jag skurit i frekvenserna på denna för att inte krocka sönder guran.
Flabb / Emulator Skall testa med kören i introt innan jag kortar det så får vi se hur det känns. Jag får erkänna att leadsången har ju faktiskt tre tagningar, då jag skrev om texten och var tvungen att sjunga in igen. Annars är det bara inspelat så fort som möjligt för att få in den.
Micael Du var snabb!

Har ju inget ägg hemma än tyvärr, men jag måste ju ändå testa själv och känna på det och bongos med. Reverb ja. Här skall det komma reverb, det är tanken. Satt in tankarna med ett munspelslir som möter guran i solot och som även fyller ut i pausen vid 2:25 innan sista refrängen kör igång. Kan det vara intressant? Jag LOVAR att det inte skall ligga långt bort i mixen på samma sätt som i "Ensam".

Tack för alla bra kommentarer! Bra att ha så mycket synpunkter som möjligt innan man kör in det på allvar.
Blir att sätta sig över midsommarhelgen och lira.