Forum > Färdiga produktioner

Vallhagen - Mellanspel

<< < (2/4) > >>

flabb:
Skulle kunna tänka mig nåt akustiskt ljudande trummor till, kanske lite vispande, 
med ståbas kanske, låter som det skulle till nån refräng, lovande minsann

cykeln:
Lite musikal-känsla – en mellanakt
Bra sång
Ska nog hållas kvar i  det enkla arret men kanske
byta ut det dissonanta pianoslutet mot en cello, stråkkvartett

Tokai:
Intressant pianoslinga. Själva melodin känns folkviseaktig, vemodigt. Sången är ganska teatralisk med överbetoningar på vissa stavelser, påminner inte så lite om Thåström. Här är läge att lägga på medeltida instrument om de finns att tillgå, t.ex luta och flöjt, kanske också nåt slagverk typ en djup ödesmättad puka. Kan också tänka mig nån typ av fela. Får mig att tänka på Ingmar Bergmans Sjunde inseglet, där Nils Poppe sjunger en låt (tror jag)

Fredrik Karlsson:
Tycker det är bra men det låter inte som om sång och piano är i samma rum.
Höj sången i volym och ha samma reverb på sång och piano!!

Vallhagen:
Lite kommentarer... tack, kul:)

Fredrik: Jag förstår vad du menar. Lite lurigt det där, det ÄR faktiskt samma reverb. Däremot så är sången ganska "upfront" komprimerad, så det är nog där boven ligger. Tack för tyck:)

Tokai: Liknelsen med Thåström har jag hört förut, och jag tar det fortfarande som en komplimang... den om Nils Poppe däremot, var ny:) ...

cykeln: Jo jag tänker så oxå, det är liksom en låt mellan två låtar... det var nog ungefär så låtidén föddes. Sen passade ju ordet "mellanspel" in i texten oxå...

flabb: hehe, jag skrev faktiskt en refräng efter ditt inlägg. Den blev bra, men passade bara "sådär" in i låten...

Fan jag vill ju att låten ska va klar... det var därför jag gjorde den :lol: ... för att komma igång med nästa mastodontprojekt... Åsså får man en massa konstruktiva idéer om förbättringar :P ...

tjing gossar! Tack för lyssningar och tyckanden!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion