Forum > Färdiga produktioner
Vallhagen - Mellanspel
Emulator:
gillar pianomelodiken helt klart.
skön raspig röst, men jag har nån petitessåsikt om den:
Ofta så avslutar du för full hals, det blir en liten upp-pithc av sista ordet i frasen, testa kanske att låta ordet "avslappas" bort...typ, "crossfejda mot utandning" :D
Sen skulle jag önska större dynamik i sången...större avstånd mellan högt och lågt, svagt och starkt. speciellt med denna text tror jag.
dock låter det ju bra...bara några synpunkter.
:)
Harmonica mike:
Tjena Bengan.
Jo men varför inte..Jag tycker låten manade till lite eftertanke,så du fångade min känsla för stycket.Minimalistiskt och "rätt"..Bra sång med stor känsla,tycker det funkar bra så här - åtminstone på mig..
4.5 av 5 frusna själar tycker jag det kan vara värt.
Mvh
Micael
freddy:
Pianot känns väldigt konstigt spelat tycker jag. Skulle nog dra ner lite på anslaget överlag. I sången ligger all känsla just nu, du behöver hitta samma känsla i kompet. Din röst gillar jag som fan, det har jag sagt förr. Avslutningen på pianot var verkligen inte snygg, sluta slå på skiten :D
Bra låt och bra sång, dock behöver du se över bakgrunden. Kanske lite stråk och definitivt mjukare pianospel.
fridens! /Freddy
Aettan:
Låter spännande det här avskalat och minimalistiskt snygt. Håller med om stråkar som nån sa men pianoliret blir lite statiskt, får för mig att hela ackord som iblands färgas till lite med nån melodi eller stämföringston som liras på och ett i stället för rakt på. Men vad hundan det låter bra det här oxå så 8+ från panelen :D close to the big city FW.
MaxB:
Jag tycker det är kul med enkla verk men jag gillade inte sången som lät lite väl ansträngd. Men sen skrev nån "mellanakten i en musikal" och ja visst, där sitter ett sånt här verk som en smäck.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida