Forum > Färdiga produktioner

Clemens-In Memorial

<< < (2/6) > >>

Clemens:

--- Citat från: equality skrivet 14.06.2008, 22:18:10 ---Fin komposition. Fin känsla. Trummorna låter bra, ja iaf bra lirat eller programmerat. I övrigt unnar jag din musik något bättre samplingar. Låter mycket midi. Trivsam lyssning. Tack!

--- Slut citat ---

Hej equality!

Hur f@% låter midi?.. skämt å sido..har sampletank med dess pianon som inte är världsbäst kanske..några förslag på bra pianopluggar?
Tack för lyssning föresten  :)

Clemens:

--- Citat från: Dividend skrivet 15.06.2008, 20:38:20 ---Lite midi-feel kanske (ska jag säga :P på ljuden

Men helt ok komposition! Denna sparas! Finns utrymme för sång tycker jag? Mer pop än "worldmusic" skulle jag ha angett (iofs en genre jag inte har särskild stenkoll på) Dock Dire Straits liknande stämning..
Skön stegrande känsla tills halva låten har gått.
Skaffa bättre piano, så blir det full pott :)

--- Slut citat ---

Hej Dividend!

Midi-feel är precis vad jag eftersträvar  :P skall så småningom uppdatera till bättre ljudbibliotek,( speciellt piano )..ja worldmusic är ju ett ganska flummigt begrepp, men i brist på bättre..alla midi-instrument bockar och bugar för lyssning :D

karl:
Visst....skönt feel i denna och med  bättre gitarrplock så är du hemma....bra melodier och bra sväng på trummorna...

Allt gott / karl

flabb:
Skön låt, tycker inte det låter så farligt angående 'midi', inte trummor och piano iaf,
väntade på sången men den kom inte :)

Rattlesnake:
Låter väldigt hårt om attackerna på de flesta instrumenten, som om tonerna är indunkade med en hammare. Det låter också lite överkomprimerat om ljudbilden. Samt att det låter som att det är ihopklippt på ett par ställen. Det låter mycket MIDI, alldeles för kvantiserat i både tid och velocity. Men melodin är trevlig, och arret är helt OK. Det är bara framförandet som låter som att det råkade bli hårdhandskar istället för varsam hand.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion