Forum > Färdiga produktioner

Clemens-In Memorial

<< < (3/6) > >>

Emulator:
verkligen snyggt. allt låter dock maximum velocity. ett tips kan vara att helt enkelt "rita" varje ton försig lite random-aktigt. Brukar vara enkalt i de flesta program. Geneom det tror jag det lyfter massvis. Pianot kan nog göras bättre om du ställer lite sustain/deccy så att du simulerar mer pedal s.a.s

fin komposition annars!

Harmonica mike:
Tjena.

Mycket syggt arrad låt.Tack Gud för midit,annars skulle vi musiknördar som inte är multimusiker kunna experimentera med våra ide´r  :)

Låt inte rädslan för midits låtande hämma din musikalitet,för du har onekligen ruskiga kvalite´r
kompositörsmässigt!

Skitbra detta!!! Garanterat bland det bättre jag hört på detta forum.

Av mig får du 5/5 hade det funnits en högre betygskala så hade du fått mer.

Mvh
Micael

freddy:
Haha, shit vår egen lilla Yanni är på besök! :):)
Jag gillar detta, vissa ljud skulle kunna vara bättre, men det struntar jag i nu. Gillar låten och melodierna. Snyggt jobbat. Bra piano-plugg är väl t.ex "The Grand" av Steinberg.

MaxB:
Härligt stämningsfullt stycke. Här på forumet finns väl tillräckligt med gitarrister så att du bara sträcker ut handen och ber nån lägga det du vill, vetja.

Jag gillar ditt verk!

Clemens:
Karl Ja gitarrena behöver en översyn..skall försöka få till lite mindre midifeeling...på gränsen till muzak nu.. tack för lyssning!

Flabb Sång får man nog vänta på..försöker skriva lite instrumental musik för ögonblicket :)

Rattlesnake Jo..Använde en del ljud som redan från början hade en faslig attack..är däremot inte tok-kvantiserat..
ligger mellan 16-32, men skall kolla på det..har alltid gillat ganska hård kvantisering men har numera kommit på andra tankar..
skall ta av hårdhandskarna.. får spara dessa till hunden..tack för värdefulla synpunkter!

Emulator Absolut..skall kolla på velocityn..tror även att en limiter som jag la på mastern blev lite för häftig, vilket plattade ut det hela en hel del..tack för synpunkter!

Harmonica mike Kul att du gillade låten!..det värmer..och framför allt inspirerar.. ja midin lär man nog få leva med :)

freddy Ja..måste säga att jag inte lyssnat speciellt mycket, eller nästan inget alls på Yanni..antar att det finns någon slags likhet då? Hursom helst kul att du gillar..skall kolla lite på "The grand" och lite andra pluggar..

MaxB Tack för lyssning och kul att du gillar förståss :) Ja, jag skall nog slänga ut en intresseanmälan efter någon "Guitar hero"!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion