Forum > Färdiga produktioner

Freddy - Something from Nothing

<< < (2/9) > >>

equality:
Jättesnyggt! Gillar när pianot ligger kvar och hamrar på samma ackord och orkestern också "loopar" sin fras fr 01:15. Tänker lite på Tchaikovskys pianokonsert i B-moll där. Kören tillför inget och låter midi även i mina kassa högtalare. Växlingarna är snygga. Solopianopartiet som också avslutar stycket är också rysansvärt bra. 

freddy:
David: Ja, reagerade lite över dina konstiga tider :) Tack för ris och ros. Mycket snälla ord där, uppskattas.

Harmonica Mike: Tack tack och tack! :) Angående frekvenserna så kan jag mycket väl tänka mig att det är så eftersom jag inte har gjort något direkt efterarbete på varje enskilt instrument, inte beskurit några frekvenser eller så.

Kul att du erbjuder din maffiga stämma, men just denna låt är personlig och jag vill nog hålla den på denna nivå, hoppas du förstår. Men ser gärna något framtida samarbete!

Favorit? Ja, jag tackar jag...

Mahan: tack tack tack :) Stora känslor är det ja, kul att det hörs i musiken också. Dynamiken säger du, jag ska kolla lite på det. Du kan nog ha rätt.

Divided: tackar för kommentaren. :)

equality: Tchaikovsky säger du, tack och bock säger jag då :) Körerna kanske inte är de bästa, men jag tycker nog dom funkar. Har inte några andra att tillgå heller så.. Kanske skulle man kunna ta bort dom helt, men jag tror jag gillar dom lite iaf.. ska fundera lite.
Rysansvärt bra var ett kul ord :) tack tack!

Marruschkka:
....ja..jag säjer å de´...vilken bredd du visar på här Freddy...så du kan i denna genren oxå..enormt vackert ju :P

Maffigt och oxå finstämt, på slutet tittar Tchaikovsky in lite, fin avslutning på detta vackra stycke.

Det verkar gå en våg av klassiskt över KR nu vilket jag tycker om, det känns uppfriskande med dessa tongångar-oxå, de blir som ett balsam för själen, fast på ett annat sätt då....du fattar vad jag menar här ;)

Allt är tillåtet, utmaningar växer man ju av som bekant, härligt bara.

/Marr

.

Emulator:
Snyggt generellt. lite tveksam till laars-roos/shclager-fraseringarna på pianot här o var...men ändå.

jag uppskattar faktiskt syntkörer, om de är menade att vara syntkörer s.a.s

Tror inte man skall en försöka tänka att det är riktiga körer, för mig förmedlar en syntkör ett mer overkligt meddelande....som är klockrent när det används med smak. vilket du gjort här.

snyggt är det.

freddy:
Marruschkka: Ja, tack tack! :) Klart man måste prova sig fram lite, det sa alltid morsan till mig. Man ska prova allt minst en gång, detta var oftast i samband med måltiderna dock :D

Tchaikovsky igen ja, folk säger att man kunde höra i hans musik att han mådde dåligt, pga av sin sexuella läggning som inte var vidare accepterat osv, nu är det inte så i mitt fall vill jag poängtera :D

Din kommentar var balsam för min själ, tack tjejen!

Emulator: Så det är lite schlager här med? jävlarns, hur ska mitt hårdrockar-hjärta någonsin hitta tillbaka till fornstora dar? tack för dom fina orden och för att du gillar körerna, för det har jag nog kommit fram till att jag gör med. 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion