Forum > Färdiga produktioner
Freddy - Alive Tonight
Dividend:
MEr schlager än e-type tycker jag. Funkar inte så bra i mina öron, var är distgurorna? ;)
equality:
Andas schlager-em efter några takter och då värjer jag sig instinktivt :o :D. Har svårt för den där uppfordrande up-beat-trumman och trance-stilen men det sista har nog att göra att jag är gaggig. Musikaliskt är det riktigt, riktigt bra med tydlig vers, refräng och sticket är det bästa med hela låten. Solot är mycket bra också. Skickligt hantverk och Åsa sjunger superbra men har svårt för själva ESC-konceptet om du fattar? Skulle absolut hålla för en sådan tillställning och jag skulle ge "huit points". :D
freddy:
Divided: Distgurkan finns där på refrängen och klipper sägs det :D Schlager är det nog, vi tänkte även lite Da buzz faktiskt. Tack för att du lyssnade.
equality Haha, schalgern är inte poppis inte. Men jag förstår dig faktiskt. Kul att du gillar den musikaliska biten och jag gillar också sticket mest :D Tack för dom snälla orden trots att det kanske inte var din kopp te :D
stajo:
Tyckte också det lät lite schlager och tonartshöjningen liksom konfirmerade det hela... ;).
Nu menar jag inte att man inte kan ha tonartshöjningar, tyckte faktiskt gessle gjorde det rätt snyggt på mazarin skivan där han både hade höjningar och sänkningar i samma låt och fick till en hel del variation och dynamik i låtarna.
Mixen har jag inte något att tillföra mer än det som redan sagts.
Tycker du har lyckats med en klar och bra struktur och arret känns varierat. Sedan kan man ju alltid diskutera ljudval fast det handlar ju om vilket sound man vill ha.
Många snygga melodier :) och en klatschig refräng som kan fastna på var och en.
En del slingor har samma ljudkaraktär/frekvensområde som Åsas sång och försvinner bort ibland.
Jag är lite allergiskt mot att pianomelodin följer sångmelodin i refrängen, det kan iofs förstärka men också göra att det låter lite plinkigt.
Såklart gillar jag sången :)
Bra jobb båda, men lite kvar att göra vid mixen.
/Staffan
Emulator:
jämför inte stackars freddy med en människa som sjunger segla TILLS det blir vår.
;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida