Kontrollrummet

Gavin Degraws senaste skiva

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Torwald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 268
  • O_o
    • Visa profil
Har precis hört 10 sekunder av introtracket och jag ÄLSKAR sångsoundet. Massor av kropp och riktigt fin och krämig distortion. Fy fan vad bra!

Vad gäller övriga produktionen måste jag lyssna nogrannare, men jag tycker mig höra en riktigt mysigt krämig bas med en antydan till betoning på burken/midden, som jag gillar det.

Tyvärr känns det som att särskilt gitarrerna duckar lite väl mycket mot kaggen, men så är det väl med alla moderna produktioner...

Vad tycker ni?
Ju dyrare desto bättre.


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Ja du behöver lyssna mer, men jag vet i fasiken....men det blir nog kanske bättre


Utloggad Torwald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 268
  • O_o
    • Visa profil
Har lyssnat igenom skivan nu, och det var inte så fantastiskt som jag hade hoppats. Trodde sångkrämen var tänkt att vara effekthöjande på första spåret, men nu låter det mest mosat.

Så, ptja, mosat är nog mitt slutliga omdöme. Ganska trevligt rocksound på gurorna dock, känns lite krämad fender eller nåt, eller en väldigt o-skrikig vox. Fast jag är väl ute och cyklar där med förmodligen.
Ju dyrare desto bättre.


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Har lyssnat igenom skivan nu, och det var inte så fantastiskt som jag hade hoppats. Trodde sångkrämen var tänkt att vara effekthöjande på första spåret, men nu låter det mest mosat.

Så, ptja, mosat är nog mitt slutliga omdöme. Ganska trevligt rocksound på gurorna dock, känns lite krämad fender eller nåt, eller en väldigt o-skrikig vox. Fast jag är väl ute och cyklar där med förmodligen.

Fan va jag vart ledsen.....Jag tycker att hans första skiva var helt fantastisk, men jag´kommer inte i håg en enda låt. ja, tråkigt


freddy

  • Gäst
Shit, ni pratar som att alla ska veta vem detta är :D Är det bara freddan som missat denna kille? :) Skön röst i alla fall, lyssnar på hemsidan hans. Får kolla upp dessa skivor.

Annars kan jag tipsa om den nya skivan med Scar Symmetry - HOLOGRAPHIC UNIVERSE som jag diggar lite nu. ;)
(http://www.myspace.com/scarsymmetry)


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Shit, ni pratar som att alla ska veta vem detta är :D

Jo jo men tråden heter ju Gavin Degraws senaste skiva....så jag antar ju att dom som skriver i tråden vet vem dom skriver om.....


freddy

  • Gäst
Shit, ni pratar som att alla ska veta vem detta är :D

Jo jo men tråden heter ju Gavin Degraws senaste skiva....så jag antar ju att dom som skriver i tråden vet vem dom skriver om.....


Fast jag menade nog snarare att det hade varit trevligt med en liten kort introduktion :) Nåja...


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Shit, ni pratar som att alla ska veta vem detta är :D

Jo jo men tråden heter ju Gavin Degraws senaste skiva....så jag antar ju att dom som skriver i tråden vet vem dom skriver om.....


Fast jag menade nog snarare att det hade varit trevligt med en liten kort introduktion :) Nåja...

Aha... jamen vi kör ett intro då:

Gavin Shane DeGraw, född 4 februari 1977, amerikansk sångare.

Gavin DeGraw började sin karriär med att spela på klubbar i hemstaden New York där han snabbt gjorde sig ett namn. Han blev upptäckt av Randy Sabiston (chef över A&R på Warner Chappell) som gav honom ett skivkontrakt på fläcken. Några år senare skrev Gavin DeGraw på för J Records och legendariske skivbolagsbossen Clive Davis, mannen bakom bland andra Whitney Houston, Luther Vandross och Maroon 5. Resultatet av samarbetet blev debutalbumet Chariot.

Gavin DeGraw har haft både en förstaplats på amerikanska singellistan med låten "I Don't Wanna Be", vilken blev känd som ledmotivet till tv-serien One Tree Hill, och två platinaskivor i bagaget. Singeln "Chariot" har spelats i radio och TV och videon är regisserad av Zach Braff, mannen bakom independentfilmen Garden State och som även spelar J.D. i tv-serien Scrubs.

Diskografi 
2003 – Chariot
2004 – Chariot Stripped
2008 – Gavin DeGraw