Forum > Demolåtar
EMU+ÅSA+WERNBORG feat 1up: Slowly
egghuvud:
Snyggt. Jag håller med om att Åsas sång inte smälter in. Det är lite vasst och essigt också.
Jag gillar rapp-pratet. Om man lyssnar riktigt uppmärksamt så kan man kanske tänka att du stakar dig lite, vilket kanske handlar om att du är osäker. Bara pyttelite mer attityd så är du hemma tycker jag. Det låter faktiskt riktigt bra om rapsången. Jag fick lite pet shop boys vibbar och det är ju aldrig fel. :)
Jag tycker att jag hör stämmor i Åsas skönsång också. bode det inte ligga en kvint där? :)
Åsa:
--- Citat från: egghuvud skrivet 11.06.2008, 18:05:04 ---Snyggt. Jag håller med om att Åsas sång inte smälter in. Det är lite vasst och essigt också.
Jag gillar rapp-pratet. Om man lyssnar riktigt uppmärksamt så kan man kanske tänka att du stakar dig lite, vilket kanske handlar om att du är osäker. Bara pyttelite mer attityd så är du hemma tycker jag. Det låter faktiskt riktigt bra om rapsången. Jag fick lite pet shop boys vibbar och det är ju aldrig fel. :)
Jag tycker att jag hör stämmor i Åsas skönsång också. bode det inte ligga en kvint där? :)
--- Slut citat ---
min sång är eg en slaskinspelning, skickade en test för länge länge sen som nu dök upp här :D Jag sjunger in den igen tror jag, kanske också en stämma som du säger..? :)
Emulator:
--- Citat från: david.roennlund skrivet 11.06.2008, 16:36:17 ---Detta är en av låtarna jag har haft i lurarna hela våren ( ja från februari iaf :))
Tycker att den är så jävla bra, har ett så shysst gung o sug!
vadådå, timingen är det väll inget prob med ? du har rätt mycket text, men det pressas in på ett rätt shysst sätt, bara på ett par ställen som det blir lite "mycket", men många kör ju på den stilen :)
Åsa gör sig väldigt bra på denna, blir ett mycket bra komplement till pratet...
1ups trumpet är också fin!
Wernis ska nog vara försiktig när han lägger gura, väldigt lätt att sabba denna skira enkelhet :wub:
//
--- Slut citat ---
tack dave :) jo..många ord blir det. skall försöka lägga om sången till den lågmälda guran sen då ;) tack!
--- Citat från: cykeln skrivet 11.06.2008, 17:18:57 ---Ursnygg bas!
Härlig rythm
Soft talking woice, hittar ingen otakt i detta
Åsas sång helt rätt men behöver kanske integreras mer i låten - är lite för "ovanpå"
Nattstämning, J-ligt läckert
Ett miles Davies solo, lite distad ??
--- Slut citat ---
tack! basen gilar jag med :wub: och pratet är lite stakigt..andningsproblem som ovan :)
skall kolla med 1up för mer trumpet :)
tack cykeln!
--- Citat från: egghuvud skrivet 11.06.2008, 18:05:04 ---Snyggt. Jag håller med om att Åsas sång inte smälter in. Det är lite vasst och essigt också.
--- Slut citat ---
stämmorna skall fram. yes!
tack för snälla ord om rappen ja...det är osäkerhetsproblem, och andning. det är fan lite (mycket) knepigt att hålla jämt lufttryck för jämt rap lixom...övaövaöva :) pet shop boys...tennant är aldrig fel.
"you got a heart of glass or a heart of stone, just you wait til i get you home, got no future, got no past, here today, build to last..." vilken låt? ;)
tack!
Harmonica mike:
Men vad är detta?
Shit vad nice gung det var i det här.Kanon låt och asläckert med "rappen"..Håller med om att Åsas sång inte riktigt gifter sig med låten,kanske är hon bara för hög i mixen? Fruktansvärt bra sjunget dock!!!
Nåt stort på g här MR Thomp!
Nu vill vi höra Wernis på denna,be att han slår ut lite ogräsmedel på gräsmattan så får han det lugnare i sommar,asfaltera funkar oxå..
Ruskigt läckert som sagt,fattar inte hur jag har kunnat missa denna..?
Nu håller jag ögonen öppna för en ny version.
Mvh
Micael
Plinka:
Skönt att lyssna på så här om natten! Snyggt gjort, o ännu bättre ska den bli, förstår jag!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida