Kontrollrummet

Demokvota

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Idag är färgskalan på demokvotan grön-gul-röd. Vilket gör att man är grön när man har låg kvota o röd när man har hög. Röd brukar ju vara en varningsfärg... borde inte vara tvärt om då? Röd-gul-grön lixom.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
you would think so, wouldnt you?

så även jag, min brutus.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tsmalmbe

Så kunde man ju tänka sig - men nej!

Den indikerar rött ifall det enda du gör är kommenterar andras musik. Då är det skäl att börja göra lite egen musik för kommentering. Det är liksom en get-a-life -varning.

Duger min motivering?

;)
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Tant Fransa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 379
    • Visa profil

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
2+2=5, true for large values of 2.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag har inget liv...

Du hänger för lite här Fransan - livet pågår medans man sysslar med något annat vet du väl..?

Så häng lite mer här så vet du åtminstone vad du gör med det :D Vi saknar din vackra röst!

Mvh
Micael


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Jag röstar för rödorangegulgröngulorangeröd
:)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Jag röstar för rödorangegulgröngulorangeröd
:)


blir lite mer spännande så ja  -_-
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
..och hamnar man på rött tickar det -1 i Karma per dag  :ph34r:

...äsch, skojar bara förstås   ;)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
..och hamnar man på rött tickar det -1 i Karma per dag  :ph34r:

...äsch, skojar bara förstås   ;)

va  :rolleyes:
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Så kunde man ju tänka sig - men nej!

Den indikerar rött ifall det enda du gör är kommenterar andras musik. Då är det skäl att börja göra lite egen musik för kommentering. Det är liksom en get-a-life -varning.

Duger min motivering?

;)


I så fall borde mätaren gå röd-gul-grön-gul-röd, huh? :)


Utloggad carl cadello

Jag håller med Er allihop! Men hade det inte varit spännande om det gick från grönt till gult till rött och sedan tillbaks till gult och slutligen grönt igen. På så sätt är röd den färg som som symboliserar "inte är bra".

Så här: gröntgultröttgultgrönt

Sen kan man ju faktiskt ha skalan ickelinjär så att det blir en omvänd normalfördelningskurva (leende kurva eller hängmattekurva). Således är det bekvämt att ligga på grönt (90 %), lite mindre bekvämt i gult (9%) och riktigt obekvämt i rött (1 %) (Jag sa ju att det är omvänd normalfördelningskurva - obs ett matematiskt skämt)  :unsure:

På sistnämnda sätt är det ok att ha hög respektive låg demokvota men helt förkastligt att ligga i mitten.

Vad detta skulle vara bra för vet jag dock icke.  :)


Utloggad Tant Fransa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 379
    • Visa profil
Blått...? Vet inte riktigt vad det ska ta bra för. Man kan väl lägga ut en ren kvot?


Utloggad tsmalmbe

man kan vad som helst . Min fråga är, vad är det som är det stora problemet och/eller stötestenen i det nuvarande utförandet? Är det en viktig ändring?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
man kan vad som helst . Min fråga är, vad är det som är det stora problemet och/eller stötestenen i det nuvarande utförandet? Är det en viktig ändring?

Nej, jag tycker att din tidigare motivering, Get a life, var bra.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
man kan vad som helst . Min fråga är, vad är det som är det stora problemet och/eller stötestenen i det nuvarande utförandet? Är det en viktig ändring?

Jag gillar oxå din motivering om livet,den säger allt.Det funkar bra så här,tror mera att det är sommaren som är i antågande med regn bågar och dylikt färgspectra som förvirrar dom lite.. :)

Mvh
Micael


Utloggad Tant Fransa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 379
    • Visa profil
Nej jag tycker inte det är en viktig ändring. Och det stämmer ju att jag inte har nåt liv. ;)


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jag tycker VU-stapeln är bra - man siktar på att få stapeln att bli gul i toppen, väl vetandes om att den inte förblir det särskilt länge när man har lagt in en egen låt. För man vill ju svara varje inlägg ett och ett, och då måste man ju kommentera 10 nya låtar för att balansera 10 svar man skrivit i sin egen tråd. För det är väl så det funkar, antalet inlägg räknas, ej antalet trådar man gjort inlägg i?
DON'T PANIC


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag tycker VU-stapeln är bra - man siktar på att få stapeln att bli gul i toppen, väl vetandes om att den inte förblir det särskilt länge när man har lagt in en egen låt. För man vill ju svara varje inlägg ett och ett, och då måste man ju kommentera 10 nya låtar för att balansera 10 svar man skrivit i sin egen tråd. För det är väl så det funkar, antalet inlägg räknas, ej antalet trådar man gjort inlägg i?
Rätt uppfattat ja. Alla inlägg räknas.  :)


Utloggad tsmalmbe

Ännu ett tillägg: mätaren är bara en bunt med bilder, så om någon vill göra om dom så säger jag varsågod!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag tycker VU-stapeln är bra - man siktar på att få stapeln att bli gul i toppen, väl vetandes om att den inte förblir det särskilt länge när man har lagt in en egen låt. För man vill ju svara varje inlägg ett och ett, och då måste man ju kommentera 10 nya låtar för att balansera 10 svar man skrivit i sin egen tråd. För det är väl så det funkar, antalet inlägg räknas, ej antalet trådar man gjort inlägg i?

du kan använda citera-funktionen och citera fler inlägg på en gång. blir inte lika många postar i egna.

sen känns det halvrutten om man osm jag har 1800 inlägg i demoavdelningarna. det innebär att jag måste göra 18 inlägg för att bättrepå kvotan en procent.

sen är det lite smålattjo oxo...vi somhar många demos, och således skriver mycket i egna trådar, måste ju kommentera oss galna i andra trådar så inte kvoten sjunker.

men, gillar funktionen annars. man kanske anstränger sig lite mer :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Ännu ett tillägg: mätaren är bara en bunt med bilder, så om någon vill göra om dom så säger jag varsågod!


Är det ok med erotiska bilder från 70-talet?  :D Vilket är mitt sätt att säga att det inte är viktigt, bara något som jag kom att reflektera över...