Forum > Demolåtar
Hellpig - The Journey
max:
Det här låter riktigt lovande!
Snyggt gitarrspel, skickligt spelat och härligt ljud i sologuran.
Håller med om att trummorna kunde varieras lite, men som sagt detta kommer bli kul att höra med sång på. Väntar med spänning :)
Hellpig:
Wernborg:
Absolut mer variation - jag är ingen mästare på det men jag skall lägga ner lite mer tid på trummorna. Hade svårt för att hitta ett ljud som passade riktigt bra i låten så jag skall pilla mer med det också. Och solot, ja... kommer nog att lyssna igenom de improviserade tagningarna o plocka de bästa bitarna, jag gjorde en del konstiga saker här och där. Det är ju inte som förr i tiden när man lirade varje dag tyvärr.
Larsson:
Javisst låter det som ett piano?! Det noterade jag med... fast egentligen är det orgeln i kombination med en klavinett. Jag borde låta den passagen gå utan solo emellanåt, den låter skönt laidback i mina öron. Och trumsen, ja... de skall få lite kärlek till. För övrig ger jag ett :wub: till Firefox just precis nu. Min Windowsinstallation börjar bli kass och dödar program med ojämna mellanrum. FF frågar snällt "vill du återställa sessionen?", jatack åsså får man upp samma sida med allt det jag hade hunnit skriva... nice.
max:
Trevligt att du gillade solot+soundet. Lite mer jobb där så blir förhoppningsvis ännu bättre!
Tack för lyssning o kommentarer allesammans! :wub:
Emulator:
Jappp -mer tyngd i trummorna. variation behövs absolut just nu, men behovet bör minska med sång. jag skulle testa an riktig fuling; sampla kompet, pitcha ner 2-3 semitoner, och komprimenra med rörkompressor. sen timstretchar du hele klabbet till rätt tempo. då bör bra mycket mer fläsk infunnit sig.
Solandet....ja, alltså, jag tror du skulle testa fimpa det helt, och låt denna spngerska sjunga sprsmakat under vissa solopartier. sedan kan du helt fräckt testa att klippa bort gitarr där sången ligger. Hanne boel borde ha några såna låtar om jag inte missminner mig....den därä..."wanna make love to you" bla. -bra gitarrer där med.
ääh. eller så gör du som du brukar, det brukar ju bli bra :D
skön låt iallafall!
egghuvud:
Hej. Solona är väl snygga tycker jag. Trummorna är som någon påpejkat lite oinspirerade. LÅter som ett färdigt beat AD som ligger och pumpar?
Annars är det något dynamikfattigt med gitarrljuden tycker jag. De är snygga, men ack så rena och lite otydliga. Det saknas tryck på något vis. Speciellt i kompgitarrerna. Det krigas lite i övre mellanregister mellan orgeln och kompgitarrerna vilket gör att det grötar ihop sig lite i min lyssning. Jag skulle trycka till hela inspelnignen med något en vintagewarmer eller kompressor eller kanlastrip.
Låten som sådan är svår att uttala sig om utan sång. :)
Hellpig:
--- Citat från: Emulator skrivet 10.06.2008, 00:23:50 ---Jappp -mer tyngd i trummorna. variation behövs absolut just nu, men behovet bör minska med sång. jag skulle testa an riktig fuling; sampla kompet, pitcha ner 2-3 semitoner, och komprimenra med rörkompressor. sen timstretchar du hele klabbet till rätt tempo. då bör bra mycket mer fläsk infunnit sig.
Solandet....ja, alltså, jag tror du skulle testa fimpa det helt, och låt denna spngerska sjunga sprsmakat under vissa solopartier. sedan kan du helt fräckt testa att klippa bort gitarr där sången ligger. Hanne boel borde ha några såna låtar om jag inte missminner mig....den därä..."wanna make love to you" bla. -bra gitarrer där med.
ääh. eller så gör du som du brukar, det brukar ju bli bra :D
skön låt iallafall!
--- Slut citat ---
Det där låter intressant men jag vete F om jag kan fixa det. Jo, teoretiskt förstår nog ganska så precist vart det skall landa men i praktiken ... hur genomföra... lost. Tack lyss o åsikt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida