Forum > Demolåtar
Hellpig - The Journey
Hellpig:
--- Citat från: egghuvud skrivet 10.06.2008, 11:56:02 ---Hej. Solona är väl snygga tycker jag. Trummorna är som någon påpejkat lite oinspirerade. LÅter som ett färdigt beat AD som ligger och pumpar?
Annars är det något dynamikfattigt med gitarrljuden tycker jag. De är snygga, men ack så rena och lite otydliga. Det saknas tryck på något vis. Speciellt i kompgitarrerna. Det krigas lite i övre mellanregister mellan orgeln och kompgitarrerna vilket gör att det grötar ihop sig lite i min lyssning. Jag skulle trycka till hela inspelnignen med något en vintagewarmer eller kompressor eller kanlastrip.
Låten som sådan är svår att uttala sig om utan sång. :)
--- Slut citat ---
Det är inte ens ett färdigt beat, det är jag som petat ihop det (inte som om det vore något att skryta med...). Dynamikfattigt var ordet. Det är (i mina öron) rätt justa ljud men här hörs det lite att det är digitalt. Det hade varit en helt annan femma att köra dessa i en bra rörstärkare, med volym nog för att hota med kontrollerad rundgång, hade blivit bättre då tror jag. Och javisst, saknas det tryck, det har jag med känt när jag efterlyssnat. Kan förhoppningsvis feta till det hela lite i mixen, nu är det bara grovmixat, inga effekter pålagda... Tack för lyssningen.
Hellpig:
Ursäkta bumpen men det finns en ny version nu om någon vill lyssna. Fortfarande ingen sång... se min första post, längst opp. B)
Harmonica mike:
Shit vad detta svänger!
Det lät bra tidigare,nu låter det förbaske mig kanon! Sången förbövelen...Vore kul att höra
----------:s pipa på denna helt klart.Får se om vi har samma tanke.. :)
Jaga sångerskan!
Mvh
Micael
jay thomas:
Håller med föregående skrivare, det svänger fett! :)
Snyggt sammanhållet, ljuden "stämmer" med varandra, blir en bra helhet på detta. Undrar om HM tänker på samma sångerska som jag? ;)
Harmonica mike:
--- Citat från: jay thomas skrivet 12.06.2008, 00:14:27 ---Håller med föregående skrivare, det svänger fett! :)
Snyggt sammanhållet, ljuden "stämmer" med varandra, blir en bra helhet på detta. Undrar om HM tänker på samma sångerska som jag? ;)
--- Slut citat ---
GARANTERAT! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida