Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Broken promise
Harmonica mike:
Dividend:
Oj vilket härligt inlägg..Ohyggligt stressad nu,men jag återkommer med utförlig analys.. :)
Samma till dig JT..
Full rulle,idag har vi sommar i Norrbotten..jiiiippiiiee!!!
Mvh
Micael
Stolle:
Ja jädrans! Denna låt har potential. Leif spelade den för mig sist han var på besök och nu plupade den upp igen. Jag tycker det hela låter tokigt bra. Sången är kalas. Det enda som stör mig är gitarren. Slide-gitarren i början fungerar bra men sen skulle jag nog vilja byta ut den. Mer skitig blues på gitarren så kommer denna bli väldigt bra! Kanske lite skitigt munspel någon gång innan slutet också?
EDIT: Speciellt saknar jag blues-gitarren på, det annars utmärkta, C-partiet.
Harmonica mike:
Stolle:
Ja guran är väl inte riktigt hundra det håller jag med om..Men på country/gospel/soul partiet ville jag ha det enkelt..Dessvärre så fixar jag inte guran på blues partiet..Men det finns lösningar på det,jag kanske lägger ut en förfrågan...
Nu är det stugliv och basträning och låtskriveri som gäller..
Tack för kommentaren och för att du gillar det så här långt.
Mvh
Micael
bow35:
Tjena Harmonica Mike!
Tycker det låter rätt bra men det sticker inte ut. Man kan höra att du fortfarande går i de stora killarnas fotspår. Gillar hur du släpper kontrollen i rösten på andra "I have been told that you care for the man that you love". Där vaknar jag.
Det jag försöker säga är att du nog skulle tjäna på att släppa taget och bli lite galen. Den finstämda kvalliteten i musiken har du redan uppnåt.
Harmonica mike:
Hej Hendrik, Intressant iakttagelse,jag tycker att just det partiet är svagaste delen i låten sångmässigt,. Kanske borde jag tänka om.. Lite mer jävlar anamma... Vi får se,jag har lite kvar innan låten är hemma...mvh MICAEL
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida