Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Broken promise
Marruschkka:
Hej du :)
Denna har jag lyssnat på tidigare, och då tyckte jag det lät för mycket country..som jag inte är renodlat förtjust i, men älskar din röst, så det gick rätt bra ändå..*s*
Nu lyssnade jag igen..och herrejisses vilken härlig utveckling..från 1:28 så börjar det svänga i sann blues/gospel-anda..snacka om att jag väcktes här..och körerna..vilken feeling...mera sånt :P
Så här gör du dej som bäst mr Bluesking!!
Rent ut sagt:SKITBRA jobbat!
/Marr
Harmonica mike:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 26.06.2008, 10:52:44 ---Hej du :)
Denna har jag lyssnat på tidigare, och då tyckte jag det lät för mycket country..som jag inte är renodlat förtjust i, men älskar din röst, så det gick rätt bra ändå..*s*
Nu lyssnade jag igen..och herrejisses vilken härlig utveckling..från 1:28 så börjar det svänga i sann blues/gospel-anda..snacka om att jag väcktes här..och körerna..vilken feeling...mera sånt :P
Så här gör du dej som bäst mr Bluesking!!
Rent ut sagt:SKITBRA jobbat!
/Marr
--- Slut citat ---
Hej Maria.
Jo jag har sett att du inte är så förtjust i country.. :P :D Inte jag heller egentligen,men besläktat med lite gospel och blues så går det ned..Soul är ju en avart ur gospel och country - som bekant kommer ur bluesen,så det finns lite tanke i arret.Jo körerna där i mitten är väl höjdar partiet så här långt får jag väl säga..
Lite mer körpartier och kanske lite gura mot slutet så får jag väl se denna som klar.Funderade ett tag på om jag skulle bjuda in lite kvinnlig körsång på denna,men jag tycker att min sång funkar rätt bra med lite olika sångteknik.Åsa S tyckte att körerna gav lite "julkänsla ala Elvis",och det är ju ett gott betyg.
"Så här gör du dig som bäst mr Bluesking!!",härlig kommentar Maria. Sen att du gillar helheten,gör mig extra glad.Så fort tillfälle ges så snickrar jag till slutet på låten..
Mega thanx för kommentaren,nu ler jag så här :D hela dagen.
Mvh
Micael
cykeln:
Del A
- som sagt s-snygg sång och kör - hela känslan (här ligger låtens själ :) mörk, soul)
Pianot - liret är ju bra men de snabba passagerna "stör" lite
Del B - I have benn told ...
- heltskönt - även de lugna partierna piano känns bra
De snabba slingorna är bra spelade men "stör" låtens själ (oj oj :D) lite stressade
Del C - I am alone ..
Bra men känns lite som den svävar lite fritt från den den övriga låten
skulle behöva en bättre övergång från B
gärna mer av den kören
Harmonica mike:
--- Citat från: cykeln skrivet 26.06.2008, 14:01:35 ---Del A
- som sagt s-snygg sång och kör - hela känslan (här ligger låtens själ :) mörk, soul)
Pianot - liret är ju bra men de snabba passagerna "stör" lite
Del B - I have benn told ...
- heltskönt - även de lugna partierna piano känns bra
De snabba slingorna är bra spelade men "stör" låtens själ (oj oj :D) lite stressade
Del C - I am alone ..
Bra men känns lite som den svävar lite fritt från den den övriga låten
skulle behöva en bättre övergång från B
gärna mer av den kören
--- Slut citat ---
Stefan på Harleyn:
Ja pianot ja..Jag är nog liiite tjurig där :D Visst har du poänger om att det går lite för snabbt.Tar mig en funderare kring det när allt arr sitter.Vissa om än ett fåtal tycker om det,själv är jag lite kluven.Ibland så tycker jag att det svarar guran snyggt som är rätt enkelt lirad,och ibland så tycker jag att det är för mycket och för snabbt..
Mesta störningen är slutet på b-delen..där flippar jag ut liiiite för mycket..
C-delen:
Jo övergången är inte så bra,mest en test om själva ide´n håller..Bara Mahan som har sågat den delen helt än så länge..Så jag kör på den,testade ett 6/8 dels arr med ett rasande läckert piano solo - skonade er från det :P :lol: Då hade jag verkligen tagit kål på känslan i denna.Tanken är att en bättre gitarrist än mig får lira lite över och kring min kör som skall komma efter det som låter nu.Idag hade jag besök av en monster gitarrist i studion som testade lite,och jo - det kommer att bli grymt!! Det gäller bara att få honom att hålla igen lite,så kommer det att bli riktigt snyggt.
Några väl avvägda kör arr som svarar mot sången to the end,sen så skall väl denna sitta - möjligen då,med lite modifiering av pianot...Men jag gör alla slut justeringar på final mixen..Sången ligger lite hög överlag i låten,men ingen har reagerat,så jag kan ju ha fel..
Oftast så får jag en grund ide´,sen fastnar jag och kommer inte vidare.Datorn är full snart med outvecklade alster,några riktigt bra.Men men,det får ta sin tid - då brukar det mogna fram.
Mycket tacksam Stefan för att du gett dig tid att lyssna och kommentera min utveckling av denna låt.Det har ju blivit några versioner,men nu är vi snart i hamn..Utan dina och alla andras kommentarer så hade jag nog stått och stampat på a-delen fortfarande..
Mvh
Micael
karl:
du får till hybrider i ditt soundscape...blues/country/folkton/gospel :unsure: B)men du gör det riktigt bra ...har lyssnat till den här ett tag och känner mig nu mogen att lägga några ord...enda nitsen jag har är en lite ostadigt plock och lite ostadig slide i början annars som vanligt vet du ju vad jag tycker om din sång och körerna är vansinnigt bra kan jag säga...men vad händer med slutet ? tvärt av? eller lyssnar jag på en gammal version? riktigt bra allt annat...fixa och gör klart skivan...
/ karl
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida