Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Broken promise

<< < (8/16) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: freddy skrivet 13.06.2008, 10:40:26 ---En resa i södra USA. Mysig stämning i denna låt, känns nästan som att man bör avnjuta denna låt med en fin whiskey. :D

Tycker allt låter bra och klart. Bra sång och bra spel på samtliga instrument. Du får tummen upp :D

--- Slut citat ---

Härligt Freddy!

Fick denna ide´förra helgen Countrystuket alltså..Sen växte liksom moll tänket in..Bluesman som man är :D Visste inte på förhand om det skulle passa in..Lite kvar mot slutet,nog så ambitiöst piano lir..Kanske..Fixar in lite köreri,sen så skall det vara klart..Samt att fixa till introt..

Stort tack för kommentaren,det ser ut som om jag är på rätt spår då :)

Whiskey..Ja då får jag rekommendera Glen Morangie,gärna den 15 åriga

Cheers mate

Mvh
Micael

equality:
Oj här har jag missat! Rysansvärd bluesfeeling som alltid Micke. Jättebra sjunget. I början trodde jag mer på "den vite mannens blues" - country och nästan Rick Nelson-stuk men snart blir det mer gospel och det drar sig åt Louisiana hellre än Virginia och du sätter den feelingen så spiksäkert. Imponerande. Är det du som spelar gura med slajden också? Bra! Tycker mixen och ljudkvaliteten är skitbra. Vad har du för snyggt reverb? Avis även på det! Urskönt att lyssna till. Känns inte så sammanhållen som låt i sin struktur med växlingarna men det funkar jättebra och blir till en skön resa. Har du varit i Mississippi, Louisiana, etc vars musikstilar du uttolkar så klockrent? Skulle vara jättekul att höra dina intryck i såna fall. Jag bodde i Texas ett år med det är inte samma sak. Om inte måste du åka dit och ta med ett gäng av dina låtar. De skulle bli helimpade är jag övertygad om.

Tokai:
Härlig slow gospel!
Helbra körer, lite som Elviskörer eller nåt.
Låter gammalt på en snyggt sätt. Gillar det här dova soundet.
Var tar gitarrerna vägen sen i låten?
Bra fördelning mellan guror och piano. Vill dock hålla med Wernborg om att pianosticken är för jazziga, men svårt att spela blues på piano är det ju.
Sången är oöverträffad, åtminstonde på denna nivå.

mahan:
Tjou Micael!

Stora framsteg här, sen senaste verren!
Nu låter rytmsektionen acceptabel, och allt ligger i skön balans!
Stratoliret gillas hårt! Pianot ligger lixåm bakom och det e ok!

Och när vi kommer till 1:26-1:41 så tycker jag att du kommit på nåt genialt,
störtskönt arr av låten! Enorm part!

Helheten finns inget att såga på,
detaljerad och utfunderad som t.ex pianot vid 2:42-2:49 vid låtens slut, SNYGGT!
Och om det är direktörn själv som lirar allt så ...
high five....!
Skeatasnyggt  verk detta!
Muchos snyggos liros and mixås !!!! :)

Nära nog en av dina bästa tycker jag, SNYGGGGGGGT! :)

h.  johan

Harmonica mike:
Nya comments,nice!

Eq då:

Japp jag lirar alla instrument i denna,även gurorna..Josse(Gura polarn min)har lyssnat och godkänt liret,så även Wernis  :)..Slagverket är min hembyggda Cajon.Kanske nog så rakt spelat och liiite otajt,några fills skall väl gå att klippa in så funkar det nog bättre.Känner mig mycket glad över att du gillar det jag gjort,blues är ju min grej men kanske inte så kommersiellt gångbart.Men man måste göra det man känner för,annars så säljer man sin själ - och där går gränsen :)

Reverbet:
Ja oftast så kör jag med cubase egna,men i denna har jag ett som jag fick tips om här på forumet.Skall länka det till dig,det finns som gratis alternativ att ladda ned,däremot om man använder det så vill dom gärna ha en hacka..Fullt fungerande alltså och lite mer avancerat än de vanliga medföljande reverben.Det tog ett tag innan jag hade rattat til ett bra grund sound,men nu börjar jag ha det under kontroll.
Jag har ett på mastern som jag kör allt genom.Körerna har ett eget likaså gurorna.Lead sången har inget förutom det på mastern.

Nåväl,jagtestar denna på Muses för att höra vad Jänkarna säger när jag fixat ett bättre slut och lite mer körer under moll partiet..

Tokai:

Ja gurorna ja,funderade ett tag på det.Försökte dona med lite stereo åkande ackord på några ställen mot slutet istf renodlat lir..Jag är definitivt ingen gitarrist,så med tanke på mina begränsningar så fick det bli så här.Piano blues är som du säger ingen lek,inga problem att lira fort för mig - däremot att lira rätt är betydligt svårare.Det blir inte alltid som det man hör i huvudet,samtidigt ville jag ha lite mer ös i liret för att komma ur värsta bluesfällan.Passar passar inte..tja smaksak kanske.Med lite övning så skall jag nog kunna prestera mer renodlat blues sväng tror jag..

Johan:
Måste kolla vad 1.26-1.41 var..Gissar på körerna..? Kul att du gillar det och att du tycker att mixen sitter.Givetvis har jag lirat allt i denna,guror,slagverk,piano etc..Sista piano frasen är dock tre olika tagningar där jag klippte ihop de "bästa" partierna,vilket den skarp örade kan höra.Personligen så tycker jag att det blev för mycket och alldeles för snabbt lirat..Funderar på ett kör arr och lätta av lite på sista piano delen för att sy ihop alstret..Får se hur jag gör med det.Nu är det sommar på mina breddgrader och jag har flyttat ut till stugan.Så det blir inte så mycket musik framöver,mest låtskrivning,som ni får njuta av eller såga rättare sagt - till hösten :P

Nära nog en av mina bästa,det var ett mycket gott betyg Johan! Jag är väl mest nöjd med guran i denna,då jag oftast låter Josse lira då han kan det betydligt bättre än mig.
Men nån gång så skall man göra allt själv,så blev det i denna  :)

Till er alla:

Mega tack för varma kommentarer om mitt alster.

Till resten av lyssnarna:

17 nedladdningar 3 kommentarer,det gör mig lite tveksam.Är det så bra/dåligt att inget finns att säga?

Om jag lyssnar på nåt,så skriver jag vad jag tycker.Skärpning här!

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion