Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Broken promise
Harmonica mike:
--- Citat från: Leif skrivet 12.06.2008, 19:05:29 ---Tjena Micael!
Nu börjar det bli ännu finare på denna låt! Gillar hur du svänger av till mer blues/jazz senare i låten...blir en snygg övergång från det lite mer country/blues-aktiga, tidigare i låten och pianot är ju som jag tidigare nämnt, helt underbart! Riktigt go känsla du har! Sången och stämmorna tycker jag också funkar riktigt bra. Skön känsla och det blir läkert med vibratot du har i din röst...
Va ju inne på mer hammond tidigare, men nu vette fan längre...gillar ju pianot som sagt...tycker det funkar med att hammondgrejen finns där i bakgrunden, som en påminnelse om blues. Snyggt blir det.
vet inte om jag missade det på den förra versionen, men det låter som att du gjort något med basen där i början...en ingång/upptrappning in i grundbasgången. Hursomhelst så låter det lite knepigt i mina öron när den läggs över grundbasen (det grötar ihop sig lite)...låter som att det skulle vara bättre om du hoppade över de två första varven (om jag inte hörde fel) och gick in med basupptrppningen/ingången ensam...aja, det är ju en skitsak egentligen, men jag fastnade lite på det. Hoppas att du fattar vad jag menar. har lite svårt att förklara mig märker jag...men fan, det börjar ju bli en toppenlåt det här! Känsla, stämning och proffsighet är det ju inte brist på, så det kan ju bli hur bra som helst!
Jag ser fram emot nästa fina version!
Ha de gött
/Leif
--- Slut citat ---
Hej Leif.
Jo jag testade lite feta körer och lite mer bluesbaserat efter country feelingen.Jag tycker att det funkar bra.Det blir lite dramatik,känns det som,när det växlar till moll blues..Köreriet strax före är inte heller så tokigt tänkt..Borde utveckla det mot slutet av låten,som en "grand final".
Jag är oxå lite tveksam till orgeln i början,funkar bättre under mollpartiet..Får se hur jag gör med den på sista versionen.
Gitarr introt,jo jag la det först..Råkade av misstag klippa av filen och fick en lucka där innan det drar igång - tänkte att ingen märker det :lol:..Så när jag hade basen uppkopplad så lirade jag lite över guran..
Bra observation där,lirar om guran inför nästa version..Kanske är pianot liiite för "ivrigt" mot slutet.Men jag hade kul när jag lirade det :) En fyra fem tagningar,sen satt det..nån sorts kör arr skall det bli på slutet,och då får nog värsta piano ekvillibrationen stryka på foten lite..
Riktigt kul att du gillar mitt "tänk" och sång/lir i låten så här långt..
Bra feedback Leif,uppskattas.
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: Dividend skrivet 12.06.2008, 19:52:58 ---Cool inledning och gitarr. Country :)
Detta gör du jädrans bra!
Sen blev det blues... ;)
--- Slut citat ---
Ja du vet hur det är Per,bluesen finns i själen - så det återvänder jag ständigt till :)
Intressant med ett mollparti med bluesförtecken till den smöriga countryt tänkte jag..Och hittils har ingen sågat :D En FET kör mot slutet så har jag nog denna..Lite mix puts oxå..
Kul att du gillade det,ja förresten gjorde du det?... :unsure: :D
Mvh
Micael
Leif:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 12.06.2008, 20:15:35 ---
--- Citat från: Leif skrivet 12.06.2008, 19:05:29 ---Tjena Micael!
Nu börjar det bli ännu finare på denna låt! Gillar hur du svänger av till mer blues/jazz senare i låten...blir en snygg övergång från det lite mer country/blues-aktiga, tidigare i låten och pianot är ju som jag tidigare nämnt, helt underbart! Riktigt go känsla du har! Sången och stämmorna tycker jag också funkar riktigt bra. Skön känsla och det blir läkert med vibratot du har i din röst...
Va ju inne på mer hammond tidigare, men nu vette fan längre...gillar ju pianot som sagt...tycker det funkar med att hammondgrejen finns där i bakgrunden, som en påminnelse om blues. Snyggt blir det.
vet inte om jag missade det på den förra versionen, men det låter som att du gjort något med basen där i början...en ingång/upptrappning in i grundbasgången. Hursomhelst så låter det lite knepigt i mina öron när den läggs över grundbasen (det grötar ihop sig lite)...låter som att det skulle vara bättre om du hoppade över de två första varven (om jag inte hörde fel) och gick in med basupptrppningen/ingången ensam...aja, det är ju en skitsak egentligen, men jag fastnade lite på det. Hoppas att du fattar vad jag menar. har lite svårt att förklara mig märker jag...men fan, det börjar ju bli en toppenlåt det här! Känsla, stämning och proffsighet är det ju inte brist på, så det kan ju bli hur bra som helst!
Jag ser fram emot nästa fina version!
Ha de gött
/Leif
--- Slut citat ---
Hej Leif.
Jo jag testade lite feta körer och lite mer bluesbaserat efter country feelingen.Jag tycker att det funkar bra.Det blir lite dramatik,känns det som,när det växlar till moll blues..Köreriet strax före är inte heller så tokigt tänkt..Borde utveckla det mot slutet av låten,som en "grand final".
Jag är oxå lite tveksam till orgeln i början,funkar bättre under mollpartiet..Får se hur jag gör med den på sista versionen.
Gitarr introt,jo jag la det först..Råkade av misstag klippa av filen och fick en lucka där innan det drar igång - tänkte att ingen märker det :lol:..Så när jag hade basen uppkopplad så lirade jag lite över guran..
Bra observation där,lirar om guran inför nästa version..Kanske är pianot liiite för "ivrigt" mot slutet.Men jag hade kul när jag lirade det :) En fyra fem tagningar,sen satt det..nån sorts kör arr skall det bli på slutet,och då får nog värsta piano ekvillibrationen stryka på foten lite..
Riktigt kul att du gillar mitt "tänk" och sång/lir i låten så här långt..
Bra feedback Leif,uppskattas.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Ok, det förklarar basgrejen där då. :)
Låter som att du har en hel del intressanta ideer själv här nu och jag tror att du är helt rätt ute. Det där med "Grand final" låter häftigt. Tror att det kan höja låten en hel del där...och att gå loss på pianot låter ju inte fel det heller. Har inte nämnt guran tidigare, men det betyder inte att den inte låter bra. Även den har du fått till gött! Bra känsla i allt helt enkelt. Ska hålla utkik efter nästa version.
Mvh/Leif
Harmonica mike:
Ny verre boys and girls...Version 4:a
Funkar molltänket/liret och köreriet i låten..Eller har jag sabbat allt? Tacksam för synpunkter innan jag ger mig på den igen...
Fel spår..?
Rätt spår..?
Fullständig urspårning..?
Right on track..?
Mvh
Micael
freddy:
En resa i södra USA. Mysig stämning i denna låt, känns nästan som att man bör avnjuta denna låt med en fin whiskey. :D
Tycker allt låter bra och klart. Bra sång och bra spel på samtliga instrument. Du får tummen upp :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida