Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Broken promise
Harmonica mike:
--- Citat från: Hellpig skrivet 11.06.2008, 23:36:43 ---Fortfarande en skön låt, det har du inte lyckats schabbla bort!
;)
Skojar så klart. Allt är bra spelat o välbalanserat. Körerna är ju f_n grymma! Pianot och trummojjen låter fortfarande lite för dovt tycker jag. Slutar lite hastigt o lüstigt men det är väl inte riktigt klart ännu antar jag. Mycket fint så här långt!
Edit:
Hur lägger du in en halvfärdig demo så att den får en spelare direkt i tråden? Jag har en känsla av att jag ställde den här frågan till ... Wernborg, tror jag... en gång men det var nog till dig jag skulle ställa den. Trodde bara det gick för färdiga demos? Eller är jag bara trött o trög nu? :blink:
--- Slut citat ---
Tjenare.
Nä det är inte klart än..Ville bara kolla om min ide´håller med moll liret och kör arret..Tanken är att det skall bli mera.Trummorna är en hemma byggd cajon..Försökte lyfta den lite i diskanten,kanske lite till då..
"Baskaggen" är min handflata som slår mitt på lådan,det är nog den som spökar..Mickade med en kondning fram och sm58 bak i hålet..Kanske tvärtom?
Pm:a Tsmalmbe så får du tillträde till en liten specialare som gör det möjligt att lägga upp låtarna så här på halvfärdiga..
Tack för comment Magnus,då ser det ut som om jag är på väg åt "rätt" håll..Vi får se vad dom andra säger om mina infall :D
Mvh
Micael
jay thomas:
Oj, det rullar på riktigt fett! :) Du brukar få till pangschyssta stämmor, detta är inte undantaget från det!
Dock en randanmärkning, ditt uttal ligger lite för långt fram i munnen på vissa ställen, blir lite svengelskt, testa med att lägga konsonanterna längre bak.
Harmonica mike:
--- Citat från: jay thomas skrivet 12.06.2008, 00:01:18 ---Oj, det rullar på riktigt fett! :) Du brukar få till pangschyssta stämmor, detta är inte undantaget från det!
Dock en randanmärkning, ditt uttal ligger lite för långt fram i munnen på vissa ställen, blir lite svengelskt, testa med att lägga konsonanterna längre bak.
--- Slut citat ---
JT:
Jo sången sitter rätt bra i denna..Däremot så är det svårare att låta som en Jänkare även om jag har varit där och lirat :) Ingen klagade då..Vi är ju från sverige och man gör så gott man kan :D
Jag får vara glad att min Norrländska dialekt inte skiner igenom så mycket,det är nog viktigare än att sjunga korrekt engelska - fast det hade varit läckert med Brittisk Cockney accent :P :lol:
Ny version 4 i trådhuvudet
LE BÖMP
Mvh
Micael
Leif:
Tjena Micael!
Nu börjar det bli ännu finare på denna låt! Gillar hur du svänger av till mer blues/jazz senare i låten...blir en snygg övergång från det lite mer country/blues-aktiga, tidigare i låten och pianot är ju som jag tidigare nämnt, helt underbart! Riktigt go känsla du har! Sången och stämmorna tycker jag också funkar riktigt bra. Skön känsla och det blir läkert med vibratot du har i din röst...
Va ju inne på mer hammond tidigare, men nu vette fan längre...gillar ju pianot som sagt...tycker det funkar med att hammondgrejen finns där i bakgrunden, som en påminnelse om blues. Snyggt blir det.
vet inte om jag missade det på den förra versionen, men det låter som att du gjort något med basen där i början...en ingång/upptrappning in i grundbasgången. Hursomhelst så låter det lite knepigt i mina öron när den läggs över grundbasen (det grötar ihop sig lite)...låter som att det skulle vara bättre om du hoppade över de två första varven (om jag inte hörde fel) och gick in med basupptrppningen/ingången ensam...aja, det är ju en skitsak egentligen, men jag fastnade lite på det. Hoppas att du fattar vad jag menar. har lite svårt att förklara mig märker jag...men fan, det börjar ju bli en toppenlåt det här! Känsla, stämning och proffsighet är det ju inte brist på, så det kan ju bli hur bra som helst!
Jag ser fram emot nästa fina version!
Ha de gött
/Leif
Dividend:
Cool inledning och gitarr. Country :)
Detta gör du jädrans bra!
Sen blev det blues... ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida