Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Broken promise

<< < (4/16) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Wernborg skrivet 09.06.2008, 21:52:37 ---Pianot alldeles för jazzigt ja... bort.  Du har ett eget uttryck där, men här tycker jag inte det passar.

Gillar cajoonsoundet, att det inte är för distinkt så utan mer primitivt bara maler på. Som stamp med trätofflor tex.

Gitarren låter hemskt. Soundmässigt alltså. Spelet funkar men jag tycker du behöver lägga på en förstärkarplugg för att liva upp den. (simulanalog tex.)

http://www.simulanalog.org/guitarsuite.htm

Ska bli kul att se vart det tar vägen.

--- Slut citat ---

Tjabba Wernis.

Jo pianot ja..Slängde på det i morse som en test..Kanske kan jag lira mer stämnings anpassat i låten om jag tänker till och övar lite - inte säkert dock.Grejen i denna är att hålla igen över hela linjen med små utflykter i "luckorna" helst på gura/munspel då..Pianot var mera ett "battle" med solo guran..Definitivt så skall det bort under introt,skippar det helt om jag inte hittar "rätt" feeling..

"Gitarren låter hemskt",,satte kvälls kaffet i strupen där :D Tycker du att det funkar,ja då vet jag att det håller.Men jag skulle gärna velat ha med din Takamine på denna.Dragit ned pluggen,thanx för den..Lirade på Moons strata,så en lätt färgning kan nog vara klokt.Nu ligger det ett kraftigt reverb och lite dist på solo guran,kompet är rent.

Jag arrar vidare,tack för kommentaren Stefan.

Mvh
Micael

Leif:
Hallå igen!

Nä, jag blev ganska nyligen medlem här. Stolle slängde ju upp en låt här som vi har gjort, så han rekommenderade mig att kolla upp detta forum. Än så länge verkar det riktigt bra och givande!

Tack för välkomnandet!  :D

För min del gör det inte så mycket om du smörar på i låten. Den känns ju aldrig banal...snarare tvärtom. Riktigt skön känsla har du och jag tror att låten kan bli hur bra som helst. Jag ska kolla upp den igen sen när du har uppdaterat den.

God fortsättning på ditt skapande!

/Leif

Ps. håll dig till grundtanken så blir det nog riktigt bra!

Harmonica mike:

--- Citat från: Leif skrivet 09.06.2008, 23:30:57 ---Hallå igen!

Nä, jag blev ganska nyligen medlem här. Stolle slängde ju upp en låt här som vi har gjort, så han rekommenderade mig att kolla upp detta forum. Än så länge verkar det riktigt bra och givande!

För min del gör det inte så mycket om du smörar på i låten. Den känns ju aldrig banal...snarare tvärtom. Riktigt skön känsla har du och jag tror att låten kan bli hur bra som helst. Jag ska kolla upp den igen sen när du har uppdaterat den.

/Leif

--- Slut citat ---

Jaha,den Leif.. :)

Kanon låt ni hade snickrat ihop du och Stolle! Blir kul att höra fler alster från er...

Japp jag håller arret sparsamt..Skall försöka lugna ned pianot något,jag lirar bättre piano än gura så helst vill jag ha med det i låten - men det gäller att hitta känslan.Funderade på hammond orgel ett tag,kan vara värt att testa..som komp då eller lätta utflykter och fills..lite fler ideér att testa oxå,,uppgraderar till version tre så fort jag har nåt..

Mvh
Micael

Leif:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.06.2008, 23:41:43 ---
--- Citat från: Leif skrivet 09.06.2008, 23:30:57 ---Hallå igen!

/Leif

--- Slut citat ---

Jaha,den Leif.. :)

Kanon låt ni hade snickrat ihop du och Stolle! Blir kul att höra fler alster från er...

Japp jag håller arret sparsamt..Skall försöka lugna ned pianot något,jag lirar bättre piano än gura så helst vill jag ha med det i låten - men det gäller att hitta känslan.Funderade på hammond orgel ett tag,kan vara värt att testa..som komp då eller lätta utflykter och fills..lite fler ideér att testa oxå,,uppgraderar till version tre så fort jag har nåt..

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Tack ska du ha! Det värmer att höra! Får se om vi kan greja till något mer sen. :)

Jo, det hörs att du kan pianobranschen och ja, det där med hammond tror jag kan bli bra. pianot kommer inte in i låten lika naturligt känns det som. Kan bli ett snyggt pålägg med hammond på den bluesiga sidan av låten...tror att du är inne på rätt spår. Jag ser fram emot att få höra nästa version!

Mvh/Leif

Larsson:
hallå Micael..
detta låter som balsam för örona..
det låter rätt så improviserat dock, förutom sången som sitter som smäcken..
med lite mindre snubbligt komp så  får du gärna göra den 2 timmar lång
grym känsla i sången!

tror den här låten skulle funka fint med lite twinpeaks vibbar över sig
och det är iofs ett ganska vagt begrepp, men ändå! :rolleyes:

soft låt iaf.
/Larsson

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion