Forum > Färdiga produktioner

Yllet - Falling stars

(1/4) > >>

Yllet:
Borttagen...

Memphis:
Tjena Rinneby! Jag tycker det här låter välproducerat och bra liksom dina tidigare alster jag hört.  Ljudmässigt finns inget att påpeka och låten var väldigt skön, kanske inte så speciell och inget som satte sig men det var dock en härlig låt. Gillar blandningen mellan det elektroniska och akustiska. Skön röst.  :) Ha det gott.

Mvh

Memphis

mahan:
Tjou Jon!

Snyggt intro med gura (?) o luftig synth, trummorna väldigt plastiska dock.. Från 1:36 sitter det bättre med både trummor o sång.
Fallande stjärnsoundet på slutet sticker ut onödigt mycket, får lite djungelvibes istället för starvibes.
Ser att du har haft en viss Karin med i prodden åxå, nyfiken att veta var, när eller hur?

VAckert att lyssna men inget som spränger hitmuren ;)

h.  johan

Yllet:
Tjo

mahan

Trummorna är ju en sampling och är tänkta att låta "plastiga", som kontast till refrängen. Gällande slutet, så ska de inte vara stjärnor som faller (även om det var en snygg tanke iofs, jag kanske snor den!), utan mer som ett väsande ljud som ska växa för att sedan sluta tvärt, så det blir skönt för öronen...

Tjejen sjunger på refrängen, även om det kanske inte framgår direkt :)

Memphis Riktigt kul, härligt att du påpekar blandningen av akustiskt och elektroniskt, det är det jag strävar efter, att finna en behaglig balans där.

tack pojkar

Wernborg:
Mycket bra. Lyssnar tyvärr i laptopen så mixen säger jag inget om. Dock övertygad om att den är kanon vilken dina inspelningar alltid är redan i version ett. Underbart med en låt som inte tränger sig på som omväxling, utan helt lugnt bara existerar för att lugna mig efter en dag vid havet som fortfarande susar i mina öron. Det blåste en del idag.

Det där jobbiga som skulle upphöra mot slutet missade jag. Fast jag njöt bara hela resan iofs.

När jag lyssnade andra gången efter nåt att förbättra hittade jag inte mycket. Skulle vara virveln i refrängen som jag inte skulle lagt indie-frasering på utan istället spelat rakt. Basen något otajt i vers två också.

Schyssta Kent-vibbar fick jag.

:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion