Forum > Färdiga produktioner

Mahan - A FISHY THING

<< < (4/4)

Harmonica mike:
Tjabba Johan.
Sommaren är lite seg här uppe..lite kallt för årstiden..än..brr...Men det finns ju virre att ta till som tur är :D

Hur låter det nu då,ja jag hör en mer "professionell" ljudbild nu..Skitbra på ren svenska.
Radioklart så det skriker om det,Lindebergarn har dock en point i körerna..I övrigt så är låten signerad Johan.

Snyggt jobbat med andra ord.

Samtidigt funderar jag på mina egna alster..Hur skall jag kunna ta mig i kragen och göra nåt färdigt nån gång..?
Halvskisser och färdig lirat,men rätt ofta så fastnar/ledsnar jag i mixeriet när slutputsen skall till..Kanske ger det sig då kunskapen växer med tiden..Lira är ju roligast,så det kan ju vara det det hela hänger på..

Nåväl,vi får ju en lång höst vad det lider...

Ha re gott

Mvh
Micael

freddy:
Ja, denna minns man från festivalen. Tror jag gav dig lite pinnar också. Jag gillar det lekfulla i låten och jag tycker det är många sköna melodier. Sa nog samma då, faktiskt nog en av dina låtar som jag fastnat mest för. Tycker denna låtar klar, bra balans i mixen.

mahan:

--- Citat från: Dividend skrivet 07.07.2008, 16:57:23 ---Alltid intressanta dina texter, verkar vara en hel del laborerande på fisk-temat från festivalen.. Och en hel del laborerande med harmonier och gitarrer och inte minst trummor :) , funkar skitbra!

--- Slut citat ---

Med dina snygga ord tror jag att Obbnäslaboratoriet har gjort gott jobb! :rolleyes:
O jag gillar ju fisk faktiskt...
TAck Per!

h.  johan

mahan:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.07.2008, 17:06:59 ---Tjabba Johan.
Sommaren är lite seg här uppe..lite kallt för årstiden..än..brr...Men det finns ju virre att ta till som tur är :D
Hur låter det nu då,ja jag hör en mer "professionell" ljudbild nu..Skitbra på ren svenska.
Radioklart så det skriker om det,Lindebergarn har dock en point i körerna..I övrigt så är låten signerad Johan.
Snyggt jobbat med andra ord.
Samtidigt funderar jag på mina egna alster..Hur skall jag kunna ta mig i kragen och göra nåt färdigt nån gång..?
Halvskisser och färdig lirat,men rätt ofta så fastnar/ledsnar jag i mixeriet när slutputsen skall till..Kanske ger det sig då kunskapen växer med tiden..Lira är ju roligast,så det kan ju vara det det hela hänger på..

--- Slut citat ---

Tjou Micael!
Första dan på jobb i dag efter en tre veckor fuktig och sval semesterperiod, och jojjomen, mycket virre har det gott åt! :D
Fick lust att polera upp några låtar som legat "färdiga" med ändå inte riktigt färdiga, märker ju att man lär sig varje dag nåt nytt med bandning o mixning, så varför inte bättra på. TAck vare dina och alla andras goda råd så finns det stora chanser att lyckas!

Så plocka bara fram gamla alster när dom mognat några månar, sväng på dom och stick in nåt nytt, plocka bort nåt gammalt och vips......You got it! :)

Tackar Micael för lyssning o komment! :)

h.  johan

mahan:

--- Citat från: freddy skrivet 07.07.2008, 17:08:56 ---Ja, denna minns man från festivalen. Tror jag gav dig lite pinnar också. Jag gillar det lekfulla i låten och jag tycker det är många sköna melodier. Sa nog samma då, faktiskt nog en av dina låtar som jag fastnat mest för. Tycker denna låtar klar, bra balans i mixen.

--- Slut citat ---

Och Freddy my määän!
KAn ju inte annat än böja gamla ryggen, ta hatten i handen och säga:

TACK! :)

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion