Forum > Färdiga produktioner
Mahan - A FISHY THING
mahan:
Tjouhej!
Tycker att det börjar vara dags att Forumfestivallåtarna slängs upp så småningåm,
Placerade mig på en god sjunde plats i Forumfestival #5 med detta bidrag :)
LÅTNAMN: A FISHY THING
ARTIST/GRUPP: Mahan
GENRE: Rock/Pop
LÅTLÄNGD: 3:51
KOMPOSITÖR: Mahan
PRODUCENT: Mahan
SÅNG o STÄMMOR: Mahan
TEXT: Mahan
EV. MEDVERKANDE: husflugan
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Och det är bara att såga på som vanligt, all kommentering tas emot med öppna fönster! :D
EDIT: Mixat o mastrat om hela rasket den 6 JULI 2008. Nu tycker jag den e färdig! Men det är ju bara vad jag tycker så... :P
.
equality:
Bra att du lägger upp låten här. Jag hann lyssna igenom bidragen men för sen (som alltid) för att rösta. Läckert att du kan variera låten så pass. Låter ibland som en hybrid mellan Zappa och 10cc och då skall inte harmonierna vara för lätta. Snygga, oförutsägbara växlingar. Syntprylarna är skitsnygga, attans kompetent i övrigt också. Galant jobbat!
mahan:
--- Citat från: equality skrivet 08.06.2008, 11:23:10 ---Bra att du lägger upp låten här. Jag hann lyssna igenom bidragen men för sen (som alltid) för att rösta. Läckert att du kan variera låten så pass. Låter ibland som en hybrid mellan Zappa och 10cc och då skall inte harmonierna vara för lätta. Snygga, oförutsägbara växlingar. Syntprylarna är skitsnygga, attans kompetent i övrigt också. Galant jobbat!
--- Slut citat ---
TAkk o båkk EQ!
HAr ju inte ofta använt mig av syntprylar, kanske kommer det mera efter så snygg respons!
Kul att du hittar olika saker, bevis på att du lyssnat ordentligt! :)
Thnkx!
h. johan
Aettan:
Skitbra helt enkelt precis som jag sa om alla låtar i festivalen, så en sjundeplats ja som jag ser det så borde det varit max en 1:a plats sen kanske silver och resten på tredje. I den här låten så hör man en mästerinstrumentalist men hörru :D du glömde att fronta sången. Guror och det andra får god plats i mixen men man vill ju höra sången :D i alla fall jag. Detta är den enda svagheten i den här låten tycker jag i alla fall och detta säger jag fast gengren inte hör till min optimalt avnjutna om man säger så, dvs. det här är bra även för en lekman men upp med sången :D .
Harmonica mike:
Tjabba Johan.
"A fishy thing",ja havsöringsfisket verkar vara över för denna gång..Så nu kan jag koncentrera mig på musiken igen.
Jag gav denna full pott i festivalen,och det behöver knappast motiveras. Finlands motsvarighet till Frank Zappa har gjort det igen.Makalöst snygga vändningar med ackord som låter helt gripna ur luften och hopfogade till en genialisk helhet.Ja jag bugar mig Johan,detta är mycket snyggt gjort med de förutsättningar som gällde i festivalen.
Lite om mixen - kanon! :D Lite sa jag ju.. :lol:
Starkt jobbat,full pott så det skriker om det!
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida