Kontrollrummet

equality - SulkIV

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Oj! Visste inte att tråden bumpades bara för att den flyttades till "färdiga". Var inte riktigt tanken. Bugar från tårna för en sådan fin kritik Cykeln! Jag vill samtidigt be om ursäkt för att jag inte använt din fina text. Men det är ju inte heller för sent. Ville få det instrumentala så bra jag kunde innan nåt annat och förhoppningsvis är den saken klar nu (efter mer än ett år  :rolleyes:). 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Mycket vackert. Tycker nog att den behöver sång. Lite av ett komp till sin karaktär som det framförs nu.

Mycket mycket gott hantverk.

Fattar inte fortfarande hur du får till dina snygga akke-arr. Är det flera guror? Har säkert frågat tidigare. Youtube-kurs?


riskokarn

  • Gäst
härlig låt! shysst stamp! jag gillar det faktiskt!


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Kjempefin låt!! Mix'n och alt låter brillefint ;)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Mycket vackert. Tycker nog att den behöver sång. Lite av ett komp till sin karaktär som det framförs nu.

Mycket mycket gott hantverk.

Fattar inte fortfarande hur du får till dina snygga akke-arr. Är det flera guror? Har säkert frågat tidigare. Youtube-kurs?

Nästa steg skulle bli sång, ja. Kul att du gillar akkeguran. Tycker jag har fått slita hårt för att hitta ett acceptablet ljud men förstår det är mycket kvar när man hör baklänges-Freddys tjusiga gitarrljud... Jag närmickar med en Röde en bit upp på halsen, den andra 40-50 cm ifrån. Gemensamt impulse-reverb över 150-200 Hz och även ett BPM-bundet delay i samma frekvensområde. Lite skuren i basen. Det stämmer, två guror i sista versen. Den kör stämmor och lite respons på pianot. Den har också mycket mer reverb än den andra guran för att ge rymd, som lärkfalkar och Fuglesang behöver  :P.

härlig låt! shysst stamp! jag gillar det faktiskt!

Kul att höra det från ett sånt folkmusikproffs! Tack!

Kjempefin låt!! Mix'n och alt låter brillefint ;)


Stort tack Freddy! Hoppas att få höra mer av dina alster.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves