Forum > Färdiga produktioner

equality - SulkIV

<< < (2/15) > >>

equality:
Tack alla för snabb och skön feedb! Höjt basen 1,5 dB. Återkommer med bättre svar. Måste ut - imorgon kan bli regn.

freddy:
Bra låt, skön atmosfär och riktigt fint gitarrljud samt spel. Hittar inte heller något att klaga på, detta är bara bra :)

Mysigt, fint och klart.

Harmonica mike:
Tjena.

Håller med alla andra för en gångs skull..Detta låter riktigt bra och funkar hur bra som helst instrumentalt.Lite stigar och andra influenser i låten,det blir ju lätt så när man arrar en ny låt.På något sätt så ligger det kvar influenser från andra alster och påverkar en omedvetet.I detta fallet så tycker jag att det inte gör nåt.På en tänkt platta så skulle det bara vara snyggt med en låt som sätter stämningen mot de övriga - länkar ihop det hela eller nåt sånt..
Bra ljud i ackebasen(plugg?).Den låter autentiskt.Som ett mellanting mellan acke å ståfela bas.Pianot kanske behöver lite mer reverb..och en gnutta mer övre mellan register tycker jag.

Nice work Mikey.

Mvh
Micael

Emulator:
fina toner och bra melodival i vanlig ordning. jag tycker absolut sång! eq med berättarröst, om försommarens grönska kanske, sen en ljus kvinnostämma, kanske ordlös sång...eller dubba några ord som refräng.

Nu känns det som ett långt intro... sång vore klockrent.

pianot låter stelt med den minimala pedalanvändningen. (någon alls?) testa enkelt att frölänga sustain/release på ljudet, så blir det mer liv.

blir det inten sång så skriver jag en text och åker ner för att tvinga dig sjunga in nåt!

skitbra. en låt till din skiva med stigar ;)

equality:
Skruvat lite på nivåerna, tajtat gurorna något, hittade inget bra pianoreverb men bättre mellanregister nu Micke. Hjälp vad klockan blev kriminellt mycket!  :wacko:
Svarat skitdåligt i denna tråd. Återkommer! (till emulatorn bl a ha, ha  :P) Tack så länge...
Ny version högst upp om nån orkar.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion